نسخه چاپی

پیشمرگ‌ ها 9 روستا را در موصل آزاد كردند

نیروهای پیشمرگ در اقلیم كردستان عراق بعد از گذشت تنها چهار ساعت از آغاز عملیات آزادی موصل، ۹ روستا را در محور شرقی این شهر آزاد كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق بعد از گذشت تنها چهار ساعت از آغاز عملیات آزادی موصل، ۹ روستا را در محور شرقی این شهر آزاد کردند.

نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق که از محور الخازر حمله به داعش در موصل را آغاز کرده‌اند، موفق شدند کنترل روستاهای باصخره، شیخ، بدنه الکبری، بدنه الصغری، شاقولی، خرابه سلطان، اسقف و دو منطقه دیگر در اطراف جبل الاصفر را تنها ظرف چهار ساعت در دست بگیرند.

پیشمرگ‌ها اکنون به دو راهی الحمدانیه رسیده‌اند که تنها هفت کیلومتر با شهر موصل فاصله دارد. آن‌ها همچنین با پیشروی گسترده به منطقه برطله رسیده‌اند و گزارش‌ها حاکی است که آنها در آستانه شهرستان الحمدانیه هستند. اکثر این روستاها خالی از سکنه هستند و نیروهای پیشمرگ از ترس اینکه بمب‌گذاری شده باشند وارد این روستاها نمی‌شوند.

بیش از ۴۰۰۰ نیروی کرد از سه محور عملیات آزادی موصل را آغاز کرده‌اند.

ارتش عراق نیز صبح امروز از بین بردن خاکریزها در مناطق دشت نینوا و مشخصا در محور الخازر در شرق موصل را آغاز کرد تا راه را برای پیشروی بقیه یگان‌های نظامی به سمت مناطق دشت نینوا و بعد به سمت موصل باز کنند.

ارتش عراق با پیشروی گسترده به اطراف حمام العلیل که ۵۰ کیلومتر با جنوب موصل فاصله دارد، رسیده‌ است. با پیشروی نیروهای عراقی خطوط دفاعی داعش در اطراف شهر موصل و همچنین محور سد موصل درهم شکسته است.

۱۳۹۵/۷/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...