نسخه چاپی

قیمت اینترنت زیرساخت ۲۵ درصد ارزان شد

عکس خبري -قيمت اينترنت زيرساخت ?? درصد ارزان شد

معاون وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات تعرفه اینترنت زیرساخت را ۲۵ درصد ارزان كرد.

به گزارش نما ، «حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و معاون وزیر ارتباطات، در توئیتر خود از ارزان شدن تعرفه اینترنت زیرساخت خبر داد.

وی نوشت: با پیشنهاد وزارت ارتباطات و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، پهنای باند اینترنت زیرساخت ۲۵ درصد ارزان شد.

به گزارش ایرنا، مدتی قبل وزیر ارتباطات اعلام کرد اگر پهنای باند افزایش پیدا کند، قیمت اینترنت کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد با این مصوبه، اولین گام برای کاهش تعرفه اینترنت برداشته شد.

سال ۹۲ و قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور حدود ۸۰ درصد (۶۰ میلیون نفر) بود. پس از روی کار آمدن دولت توسعه اینترنت پهن‌باند سیار، ثابت و ضریب نفوذ تلفن همراه سرعت بیشتری به خود گرفت تا جایی که می‌توان گفت رتبه ضریب نفوذ اینترنت در کشور رتبه خوبی است. البته همانطور که وزیر ارتباطات و معاونان او بارها تاکید کرده‌اند، وضعیت اینترنت ثابت ما وضعیت مناسبی نیست و هنوز موانع زیادی برای رفع مشکل سرعت اینترنت ثابت وجود دارد و باید در این زمینه کار بیشتری صورت داد.
توسعه زیرساخت‌ها از حدود هشت سال قبل به سرعت طی شد و هر سال ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور افزایش یافت.
آخرین آمار و اطلاعات مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد، تعداد مشترکین تلفن همراه از ۹۳ میلیون نفر در سال ۹۷ اکنون از مرز ۱۲۵ میلیون نفر گذشته و طبق آخرین آمار درصد نفوذ تلفن همراه در کشور ۱۴۹.۹ است. اکنون بیش از ۵۶ میلیون نفر مشترک اینترنت پهن‌باند هستند.
از این تعداد بیش از ۹ میلیون نفر اشتراک پهن‌باند ثابت دارند و بیش از ۷۶ نفر مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند. در سال ۹۵ تعداد مشترکین ۳۳ میلیون نفر بود که طی چهار سال توانست رشد بیش از ۲ برابری را تجربه کند.
ضریب نفوذ پهن‌باند اینترنت اکنون به ۱۰۲ درصد رسیده که ۹۱ درصد آن متعلق به ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار است.
تعداد روستاهای دارای ارتباط از مرز ۵۱ هزار روستا گذشته که بیش از ۸۲ درصد کل روستاهای کشور را تشکیل می‌دهد.
ایرنا

۱۳۹۹/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...