نسخه چاپی

چینی‌ها بار دیگر انسان به فضا فرستادند/سومین كشور پس از آمریكا و روسیه

چینی‌ها در ادامه بلندپروازی‌های فضایی خود دو فضانورد را برای اقامت در ایستگاه فضایی تیانگونگ ۲ به فضا فرستادند. این دو فضانورد قرار است ۳۰ روز در ایستگاه اقامت داشته باشند كه یك ركوردشكنی برای چین به حساب می‌آید.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ این فضانورداناز مرکز پرتاب ماهواره جیکوان در شمال چین راهی فضا شدند. ماموریت آنها پهلو گرفتن در کنار ایستگاه فضایی تیانگونگ ۲ و صرف ۳۰ روز در آن است. در این ماموریت توانایی این ایستگاه برای اقامت خدمه محک زده می شود. این در کنار ماموریت های قبلی تلاشی برای اعزام انسان به ماه و مریخ تلقی می شود. از سال ۲۰۱۳، این اولین ماموریت سرنشین‌دار این کشور است و توسط دو فضانورد چینی به نام‌های «جینگ هایپنگ» و «چن دانگ» انجام شده است. این دو نفر سوار بر فضاپیمای «شنژو ۱۱» (Shenzhou) به فضا رفتند. این فضاپیما هم سوار بر موشک «لانگ مارچ ۲F» از سکوی پرتاب «جیکوان» در صحرای گوبی در چین پرتاب شد. سرنشیان دو روز پس از پرتاب به تیانگونگ ۲ می‌رسند. این طولانی‌ترین ماموریت سرنشین‌دار چین خواهد بود. رکورد قبلی این کشور ۱۵ روز و برای ماموریت شنژو ۱۰ بود.



شی جین پینگ رئیس جمهور چین در پیام تبریک به فضانوردان گفت که امیدوار است آنها با تمام توان به پیشبرد روح سفرهای فضایی کمک کنند. او تاکید کرده که این ماموریت چین را برای برداشتن گام های بلندتر و بیشتر در انجام اکتشافات فضایی توانا می کند و به تبدیل چین به یک قدرت فضایی کمک خواهد کرد.



چینی ها قبلا پیاده روی فضایی انجام داده اند و سومین کشور پس از روسیه و آمریکا به حساب می‌آید که ماموریت های انسانی به فضا ترتیب می دهد. چین در سال ۲۰۱۳ با موفقیت یک کاوشگر بدون سرنشین را بر سطح ماه فرود آورد.

چین ایستگاه فضایی ۸٫۶ تنی تیانگونگ ۲ را در تاریخ ۱۵ سپتامبر به مدار زمین فرستاد. این ایستگاه فضایی به عنوان یک بستر آزمایشی برای بلندپروازی‌های بزرگ‌تر این کشور در مدار پایینی زمین طراحی شده است.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...