نسخه چاپی

نوبخت: همه باید احساس كنند صدایشان در رسانه ملی منعكس می‌شود

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: سازمان صداوسیما یك جایگاه رفیعی دارد و ملی است و همه باید احساس كنند كه صدایشان در این رسانه منعكس می‌شود، البته همه منظور ضوابط و چارچوب‌های قانونی و سیاست‌های نظام است.

به گزارش نما، «محمدباقر نوبخت» در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که در طی دوره ریاست سیدعزت‌الله ضرغامی و محمد سرافراز بر سازمان صداوسیما همواره بحث دلخوری دولت‌ها از رسانه ملی مطرح بوده است، در حال حاضر رابطه دولت با رئیس جدید سازمان صداوسیما چگونه است و آیا تعامل دو سویه برقرار شده یا خیر؟ گفت: 2 موضوع را باید از هم تفکیک کرد. یک مشکل عدم تعادل بین منابع و مصارف در سازمان صداوسیما و موضوع دیگر با ارزیابی دولت از میزان موفقیت این سازمان در ایفای ماموریت قانونی‌اش.

وی ادامه داد: هیچگاه این روی آن موضوع یعنی ارزیابی دولت از میزان صحت عمل و کیفیت کار صداوسیما روی بودجه آن اثر نگذاشته است و بودجه‌اش تابع همان منابعی است که یک بخش آن مربوط به دولت است و دیگر محل منابع اختصاصیشان که همان آگهی‌ها است. در قبل یعنی در سال گذشته صداوسیما مثل همه دستگاه‌ها از اینکه میزان بودجه‌اش تخصیص کافی پیدا نکرد، بعد از اینکه مطلع شد ما نسبت به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که یک نهاد خبری دولت است، کمتر از صداوسیما بوده و سال گذشته هم صد در صد اعتبارات صداوسیما را تخصیص و پرداخت کرده‌ایم. علاوه بر آن از 2 منبع ارزی طی یک فرآیند ویژه‌ای سازمان صداوسیما از یک 80 میلیون یورو و یک 50 میلیون یورو استفاده کرد که در محاسبات بودجه‌ای قانونی‌اش این اعداد و ارقام لزومی به درج نبود ولی سازمان شفاف بود و آنها را هم اقدام کرد.

نوبخت تصریح کرد: برای سالجاری نیز افزایش اعتبارات جاری و عمرانی سازمان کافی بود و یک مقدار هم مطالبات و بدهی‌هایی برای سازمان صداوسیما بود که دولت در این استجازه قانونی که از مجلس داشت در اصلاح قانون و بودجه در جهت تسویه بدهی‌ها، برای سازمان صداوسیما آن را هم دید. این‌ها یک بحثی است که ما اصلا هیچ به اینکه چه کسی رئیس سازمان صداوسیماست و چه سیاست‌هایی دنبال می‌شود را لحاظ نمی‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم که عادلانه بودجه را توزیع کنیم.

وی اظهارداشت: البته هیچ دستگاهی الان از میزان بودجه و منابع محدود ما و آنچه که به آنها سهم رسیده، کافی است را تائید نمی‌کند و خود ما هم این را می‌دانیم. به همین جهت انتظار داریم از همه ابزارهای لازم برای صرفه‌جویی استفاده کنیم. در حال فراهم کردن زمینه پرداخت بدهی‌های صداوسیما هم هستیم.

وی ادامه داد: نوعا سبک مدیریت و تلاش جناب آقای دکتر علی عسکری قابل تقدیر است. سازمان صداوسیما یک جایگاه رفیعی دارد و ملی است و همه باید احساس کنند که صدایشان در این رسانه منعکس می‌شود، البته همه منظور ضوابط و چارچوب‌های قانونی و سیاست‌های نظام است.

وی در پایان گفت: دکتر علی عسکری در این زمینه فعال هستند و تلاش می‌کنند و حضورشان در جلسه هیات وزیران حضور فعالی است و در همه جلسات روزهای یکشنبه و چهارشنبه شرکت می‌کنند و در مباحثات و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت دارند هرچند که حق رای ندارند ولی در تصمیم‌گیری‌های مثل اعضاء دولت عمل می کنند. سنوات گذشته هم رؤسای پیشین هفته‌ای یک جلسه می‌آمدند اما ایشان همه جلسات را می‌آیند و خیلی جایگاه خوبی در دولت دارند و من برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و شاید در کنار این آرزوی موفقیت باید امکانات و ابزارهای لازم برای اعمال مدیریت ایشان فراهم بشود که دولت خود را موظف می‌داند کمک‌های شایسته‌ای را داشته باشد.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...