نسخه چاپی

باور پذیری حجاب با ابزار رسانه

عکس خبري -باور پذيري حجاب با ابزار رسانه

حجاب از موضوعاتی است كه مورد تهاجم شدید رسانه ها قرار گرفته است و این تهاجم نشان دهنده اهمیت این موضوع حتی در نظر دشمنان است .

بهشته بادامچیان- جریان سازی رسانه ای فرآیندی مهم به منظور همراه کردن مخاطبان است .

گاهی در این جریان سازی هجمه های فرهنگی اجرا و تبلیغ می شود و گاهی نهادینه سازی و باور پذیری یک تفکر درست مورد توجه قرار می گیرد.

هدف از جریان سازی تغییر یا تثبیت نگرش و جذب و اقناع افکار عمومی و مخاطبان نسبت به یک موضوع است. وسایل ارتباط جمعی شامل تلویزیون _رادیو _خبرگزاری ها و رسانه های مجازی(شبکه های اجتماعی )عامل انتشار و ایجاد هستند .مالکان رسانه ها ،حکومت ها و سیاست گذاران و بنگاه های تبليغاتی نقش موثر و مهمی را به عنوان منبع و انتشار دهنده در بین مخاطبان دارند و در قالب برنامه‌های رسانه ای از جمله برنامه های تفریحی ، آموزشی ،خبری و ...ارائه می دهند .

نکته ی قابل اهمیت این است که جریان سازی در طول یک فرایند و به صورت تدریجی، نظام مند و غیر مستقیم ارائه می شود و در تفکر و نوع نگرش مخاطبان تاثیر می گذارد .

حجاب از موضوعاتی است که مورد تهاجم شدید رسانه ها قرار گرفته است و این تهاجم نشان دهنده اهمیت این موضوع حتی در نظر دشمنان است .

حجاب یکی از اساسی ترین و از جمله مبانی اعنقادی در جامعه ی اسلامی است .از صدر اسلام تاکنون تاکید پیامبران و امامان و بانوان طراز اول اسلام بدین امر مهم و حرمت نگه داشتن در عرصه ی حجاب بوده است. انسان ها فطرتا و ذاتا خواستار پوشش بوده ، هستند و خواهند بود .

دشمنان نظام و اسلام فضا را برای جذب مخاطبان و اقناع آنان آماده دیدند و با توجه به احساسات و هیجانات مخاطبان بسته های تبلیغاتی ضد حجاب و عفاف را در معرض دید مخاطبان قرار دادند و سعی بر عادی سازی و تغییر سلیقه و ذائقه مخاطبان داشتند و جریان سازی جدید و جدی ای با ظهور و بروز شبکه های مجازی به وجود آمد به طوری که همه قشرهای جامعه متاثر از آن شد.

رسانه ها و مالکان حقیقتی آن ها و سیاست گذاران فرهنگی در برابر این تهاجم جریان سازی درستی نکرده و حتی مبلغین دینی نیز روش‌های تبلیغاتی درست و مدونی که قابل قبول مخاطبین جدید باشد ارائه نکرده اند .

راهکارهای ارایه شده در زمینه ی باور پذیر کردن حجاب

-الگوی درست را به صورت منظم در معرض دید مخاطبان رسانه قرار دادن تا احساس رضایت مندی در آنان نهادینه شود .

- تبلیغ در مقوله ی عزت نفس توسط رسانه سبب می‌شود که مخاطبان به راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار نگیرند و از الگوهای ناشایست و ضد اخلاقی و ضد عفاف تبعیت نکنند .

- نشان دادن نقش و تقویت حجاب در ایجاد و کسب رتبه های اجتماعی و جهانی

- تغییر در نوع داده ها واطلاعات به مخاطبان رسانه در زمینه ی پوشش اسلامی و رعایت آن با مضامین جدید

- تلاش برای از بین بردن تصور نادرست از دست و پا گیر بودن حجاب با طرح های جدید و تبلیغات مثبت

- نظارت و رصد دقیق این شبکه ها

۱۳۹۹/۱۰/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...