نسخه چاپی

درخواست قطع دست برای سارقی كه در شب عروسی،جهیزیه زوج جوان را دزدید

به گزارش نما - اعتماد نوشت: هیچ یک از مهمانان عروسی نمی‌دانستند که پشت در خانه عروس و داماد، چه اتفاق تلخی انتظارشان را می‌کشد. وقتی با خوشحالی از تالار به خانه رسیدند، در ورودی شکسته بود. احمد، تازه داماد، سریع وارد خانه شد. می‌گوید از آن روز به بعد، همسرش بیماری پارکینسون گرفته و خودش سرمایه‌اش را از دست داده «سارقان خانه‌اش را خالی کرده و جهاز همسرش را با خود برده بودند.» اما او تنها طعمه سارقان نیست.

از ٢٦ تير ٩٢ تا بهمن همان سال، چندين شكايت مشابه در پليس آگاهي به ثبت رسيده بود كه تحقيقات نشان مي‌داد سارقان، با شيوه تخريب در ورودي خانه‌ها، وارد آنها شده و وسايل و پول‌ها را به سرقت مي‌برند. يكي از شاكيان كه مورد سرقت ميليوني قرار گرفته بود به كارآگاهان گفت: «امروز وقتي از سر كار به خانه برگشتم، ديدم قفل در شكسته و وسايل به هم ريخته است. وقتي وارد شدم ديدم لپ‌تاپ، ال‌سي‌دي، پول‌ها و طلاهايم به سرقت رفته است.»تعداد مالباخته‌هاي پرونده به ٩ نفر افزايش يافته بود كه پليس موفق شد با چهره نگاري، هويت سارقان را كشف كند. آنها دو مرد سابقه‌دار بودند كه پيش از اين نيز به اتهام سرقت روانه زندان شده اما پس از آزادي بار ديگر جرايم خود را تكرار كرده‌اند.

با كسب اين سرنخ سرانجام مخفيگاه آنها كشف و هر دوي‌شان در عمليات پليسي دستگير شدند. يكي از آنها كه در دو فقره سرقت شركت كرده بود در دادگاه محاكمه و به حبس محكوم شد اما ديگري كه مردي ٤٠ ساله بود با درخواست مجازات قطع يد از سوي دادستاني به دليل ارتكاب ٩ فقره سرقت حدي روبه‌رو شد.

او كه روز گذشته از زندان به شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي حسين اصغرزاده و مستشاري حشمت‌الله توكلي آورده شده بود، با انكار سرقت حدي گفت: «من لوله‌كش بودم و شب‌ها مسافركشي مي‌كردم. همراهم گازاشك‌آوري داشتم كه براي محافظت از خودم در برابر مسافرنماها آن را خريده بودم و در سرقت‌ها از آن استفاده نكردم. در كل هم دو فقره سرقت انجام دادم اما در هر دوي آنها خودم در ماشين نشستم و كشيك دادم و همدستم با تخريب در خانه، وارد آن شد.»انكار متهم در حالي است كه براساس كيفرخواست صادره، او مرتكب ٩ فقره سرقت حدي شده است. همچنين به گفته قاضي اصغرزاده، او پيش از ارتكاب اين سرقت‌ها، به جرم ٥ فقره سرقت ديگر در دادسرا پرونده داشت اما پس از آزادي با قرار وثيقه بار ديگر مرتكب جرم شد. او و همدستش در هر سرقت ٥ تا ١٥ ميليون تومان اموال مالباخته‌ها را مي‌دزديدند و سرقت در تاسوعا و عاشورا نيز در پرونده متهم رديف اول ديده مي‌شود.

او در پايان دادگاه، با اظهار پشيماني، از قضات خواست تا در حكمش تخفيف قايل شوند. براساس قانون مجازات اسلامي، در صورت تحقق ١٦ بند از جمله رسيدن سارق به بلوغ شرعي، هتك حرز (محل نگهداري مال)، آگاهي سارق از حرام بودن مال و... سرقت حدي محرز و متهم در مرحله اول به قطع چهار انگشت دست راست محكوم مي‌شود.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...