نسخه چاپی

ظریف: بهتر است آتش بس سوریه طولانی تر شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیحات جلسه غیر علنی صبح امروز با وزیر خارجه را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه 28 مهر با حضور در جمع خبرنگاران، به تشریح جزییات جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پرداخت.

وی گفت: آقای ظریف گزارشی را از اجلاس لوزان دادند و با توجه به اینکه 9 کشوری که در لوزان حضور داشتند هر کدام تفکرات سیاسی خاص خود را درباره سوریه دارند مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند.

نعمتی گفت: با توجه به اینکه دو موضوع در این مذاکرات خیلی قابل ملاحظه بوده یکی بحث اینکه سوریه راه‌حل نظامی ندارد و همان طور که قبلا هم سیاست‌های نظام درباره سوریه منعکس شده بود موضوع سوریه را تنها از راه‌حل سیاسی به آن فکر می‌کنیم و تصور می‌کنیم که تنها مسیر سیاسی این بحران را حل خواهد کرد. نه جنگی که ماحصل آن کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بیگناه سوریه است.

وی افزود موضوع بعدی که دارای اهمیت است موضوع ترک مخاصمه است و نوع کمک رسانی که باید به مردم شود که در این راستا سیاست های نظام از ابتدا نیز بر این قرار داشته است که باید آتش بس را ترک مخاصمه انجام شود و کمک‌هایی که باید از مجموعه‌های مختلف به مردم سوریه شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت آقای ظریف در ادامه سخنان خود در نشست لوزان عنوان کردند که موضوع حلب به نقطه بسیار حساسی رسیده است و از آنجا که در مذاکرات سپتامبر آن توقف 48 ساعته‌ای که باید انجام می‌شد جواب نداد شاید یکی از دلایل آن این بوده است که گروه‌های مختلف وحدت رویه لازم را نداشتند و آقای ظریف هم نسبت به این مسئله مسائل مختلف را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه در ادامه جلسه غیر علنی امروز مطرح فرمودند که شاید برای اینکه در آینده بشود نظرات گروه‌های مختلف سوریه گرفته شود بهتر باشد که آتش بس طولانی تر شود و به گونه‌ای شود که آن کریدوری که باید باز شود تا مردم مظلوم سوریه بتوانند از امکانات بشر دوستانه استفاده کنند و یا از دایره درگیری گروه‌های متخاصم خارج شوند.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...