نسخه چاپی

داعش چه تعداد نیرو در موصل دارد؟

فرمانده عملیات زمینی ارتش آمریكا در عراق، در نخستین گفت‌وگوی مطبوعاتی خود پس از آغاز عملیات برای بازپس‌گیری موصل، از روند این عملیات، احتمالات پیش‌رو و شمار شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش در این شهر سخن گفته‌است.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: فرمانده عملیات زمینی ارتش آمریکا در عراق، در نخستین گفت‌وگوی مطبوعاتی خود پس از آغاز عملیات برای بازپس‌گیری موصل، از روند این عملیات، احتمالات پیش‌رو و شمار شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش در این شهر سخن گفته‌است.

ژنرال گری وُلسکی به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفته است آزادسازی شهر موصل، به معنی سقوط خلافت خودخوانده این گروه در عراق است: «داعش گفته موصل نگین تاج عراق است و ایده این گروه برای تشکیل خلافت».

فرمانده عملیات زمینی آمریکا در عراق می‌گوید بدون موصل «خلافتی هم باقی نمی‌ماند. اگر اساسا این خلافت هرگز وجود خارجی پیدا کرده بود. در نتیجه برای داعش، بازپس‌گیری موصل به معنی یک شکست اساسی‌ست».

ولسکی در عین حال شمار شبه‌نظامیان گروه تروریستی داعش در موصل را بین سه تا پنج هزار نفر برآورد کرده‌است. شماری که نزدیک به برآوردهای دو سال پیش از شمار این شبه‌نطامیان در جریان حمله به موصل است.

البته شمار نیروهای شبه‌نظامی تنها نگرانی موجود در نبرد موصل نیست، بلکه استفاده آن‌ها از صدها هزار شهروند این شهر به عنوان «سپر انسانی» است که می‌تواند بر روند نبرد تاثیر بگذارد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا و ساکنان موصل گفته است، شبه‌نطامیان افراطی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. در عین حال این احتمال نیز مطرح شده که شخص ابوبکر بغدادی، رهبر خلافت خودخوانده اسلامی، نیز در شهر موصل حضور دارد.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...