نسخه چاپی

تماس تلفنی پوتین با العبادی و اردوغان

رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق اعلام كرد، مسكو از اقدامات بغداد در راستای مبارزه با تروریسم و آزادسازی موصل حمایت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، مسکو از اقدامات بغداد در راستای مبارزه با تروریسم و آزادسازی موصل حمایت می‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق بر حمایت مسکو از تلاش‌های بغداد در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین در این تماس تلفنی، حمایت از تلاش‌های عراق را برای نابودی کانون تروریسم بین‌المللی مورد تأکید قرار داد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، پوتین و العبادی درباره عملیات آزادسازی موصل از دست داعش توسط نیروهای دولتی عراق تبادل نظر کردند.

پوتین ابراز امیدواری کرد که ارتش عراق و هم‌پیمانانش این عملیات را با موفقیت انجام دهند.

وی گفت: جهان امروز با تمام حواس تحولات موصل را دنبال می‌کند و ما می‌دانیم عملیات موصل سخت است اما اطمینان داریم که عراقی‌ها نقشه را به خوبی اجرا خواهند کرد.

العبادی نیز موضع خود را در قبال حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق به پوتین ابلاغ کرد و گفت: حضور نیروهای ترکیه‌ای در بعشیقه در شمال شرق موصل از نظر ما رد شده است و ما موضع یکسانی در این باره داریم و آنها را در صورت مداخله در درگیری‌های موصل نیروهای متخاصم به حساب می‌آوریم که عملکرد نیروهای ما را با مشکل روبه‌رو می‌سازد.

وی روند عملیات موصل را ممتاز خواند و گفت: عملیات موصل کلا عراقی است چه به لحاظ اجرا و چه به لحاظ برنامه‌ریزی و هدایت عملیات. ما هماهنگی عالی در بخش‌های نظامی داریم و این اولین بار است که نیروهای ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ چنین هماهنگی با هم دارند.

العبادی تصریح کرد:‌ نیروهای ارتش و پیشمرگ در کنار هم می‌جنگند و پیشروی‌هایی نیز در اطراف موصل در میان استقبال ساکنان روستاها داشته‌اند. ما در زمینه انسانی نیز طرحی را آماده کرده‌ایم و تلاش زیادی در این زمینه داریم.

عملیات آزادسازی موصل روز دوشنبه آغاز شد. طی دو شبانه‌روز گذشته ده‌ها روستا و منطقه استان نینوا از جمله شهر الحمدانیه در شرق موصل از دست تروریست‌های داعش آزاد شده است.

کرملین همچنین به تماس تلفنی پوتین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به بررسی آخرین تحولات سوریه و عملیات موصل پرداخت.

براساس بیانیه کرملین، دو رئیس جمهوری بر ضرورت جداسازی نیروهای میانه‌روی مخالف سوریه از النصره تاکید کردند. آنها همچنین به بررسی روابط اقتصادی و تجاری پرداختند.

۱۳۹۵/۷/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...