نسخه چاپی

احتمال رای اعتماد مجلس به نجفی در صورت معرفی زیاد است

سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پس از معرفی گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش كمیسیون آموزش و تحقیقات در اولین جلسه و به صورت ویژه و فوری روند صلاحیت گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش نما؛ میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به اینکه هنوز رئیس‌جمهور شخص خاصی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی نکرده‌اند باید منتظر باشیم تا وی در این راستا وارد عمل شود.

وی افزود: اما با توجه به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای خبرها از حضور نجفی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش از سوی دولت خبر می‌دهد که بنده این موضوع را تأیید و یا تکذیب نمی‌کنم.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نجفی یک شخصیت قابل احترام برای مجلس، دولت و فرهنگیان با توجه به سابقه کاری که در وزارت آموزش و پرورش دارد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک در صورت معرفی وی به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش وپرورش این موضوع باید در کمیسیون موردبررسی قرار گیرد.

میرزاده با بیان اینکه فضای مجلس در حال حاضر برمبنای تعامل و همکاری با دولت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در شرایط فعلی درصدد هستند که با کمک به دولت فضای سالم و مثبتی را در جهت تکمیل کابینه ایجاد کنند.

وی درباره اینکه آیا امکان عدم رأی نمایندگان ملت به نجفی با توجه به سابقه قبلی وی در عدم تأیید صلاحیت از سوی نمایندگان وجود دارد، گفت: در حال حاضراحتمال رأی آوری نجفی در مجلس بسیار زیاد است زیرا قوه‌ مقننه در مقطع فعلی بنای همکاری و تعامل با دولت را مبنای کاری خود قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: پس از معرفی گزینه رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات در اولین جلسه و به صورت ویژه و فوری روند صلاحیت گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش نسبت به نجفی نظر مساعدی دارد، گفت: باید منتظر ماند تا رئیس‌جمهور گزینه موردنظر خود را معرفی کند و نمایندگان نیز درباره آن تصمیم بگیرند.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...