نسخه چاپی

كیهان: واگذاری انتخاباتی آموزش و پرورش به یك مدیر فصلی

به گزارش نما - روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه اش نوشت:


معرفی یک مدیر همه کاره و هیچ‌کاره نیم‌بند برای تصدی وزارت آموزش و پرورش این سؤال را مطرح می‌کند که آیا هدف از وزارت وی، حل مشکلات این وزارتخانه و فرهنگیان و دانش‌آموزان است یا صرفا یک تدارک انتخاباتی اورژانسی مطرح است؟!
محمدعلی نجفی دیروز در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تأیید اینکه فردا (امروز) به عنوان گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر در حال تدوین برنامه های پیشنهادی خود برای تصدی‌گری در وزارت آموزش و پرورش هستم و پس از تکمیل آن را به دولت ارائه خواهم داد تا در نهایت دولت برنامه‌ها را به مجلس ارائه دهد.
این در حالی است که هفته گذشته رسانه‌های اصلاح‌طلب فاش کردند نجفی به طور غیررسمی رئیس ستاد انتخابات روحانی برای انتخابات 96 شده است. حدود 5 میلیون دانش‌آموز دبیرستانی در سن رأی دادن هستند و بالغ بر 2 میلیون نفر نیز مجموعه کادر آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.
نجفی عضو مرکزیت کارگزاران هرچند تکنوکرات (فن‌سالار) معرفی می‌شود اما در حقیقت اعتقادی به تخصص ندارد. وی از وزارت آموزش عالی در دولت هاشمی به ریاست سازمان برنامه و بودجه در دولت اصلاحات نقل مکان کرد. سپس به عضویت شورای شهر سوم تهران درآمد. مشاور کروبی در انتخابات سال 88، از فتنه‌گران حمایت می‌کرد و به همین دلیل، مجلس نهم وی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال 92 نپذیرفت. پس از آن، آقای روحانی، نجفی را بدون رعایت تناسب و تخصص به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب کرد. بهمن 92، آقای روحانی همین فرد را به ریاست دبیری ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گماشت و پس از استیضاح فرجی‌دانا، وی را به سرپرستی وزارت علوم منصوب کرد. نجفی با بیان اینکه دارای بیماری قلبی است و نمی‌تواند کار سنگین اجرایی کند، از ریاست سازمان میراث فرهنگی کناره‌گیری کرده بود و معلوم نیست آیا پس از 3 سال، وضعیت قبلی قلب وی بهبود پیدا کرده است، یا مسئله اورژانسی انتخابات و ضرورت ساماندهی ماشین رأی در آموزش و پرورش - به ویژه بعد از افشای اختلاس 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان- در میان است.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...