نسخه چاپی

حضور مقتدرانه بسیج مردمی در كركوك و موصل

منابع عراقی با تاكید بر فروپاشی صفوف تروریست‌های داعش در همه یازده محور عملیات نینوا از حضور مقتدرانه نیروهای بسیج مردمی در 2 منطقه كركوك و موصل خبر دادند.

به گزارش نما؛ «جواد الطلیباوی»، یک رهبر بسیج مردمی عراق در گفت وگو با فارس عقب نشینی نیروهای بسیج مردمی از عملیات موصل و مشغولیت این نیروها به تامین امنیت استان کرکوک را رد کرد و گفت: نیروهای بسیج مردمی بیش از یکصد و پنجاه هزار نیرو دارد و اعزام یک یا دو لشکر از این نیروها به استان کرکوک تاثیری بر روند ماموریت آنها در موصل نداشته است.

وی افزود: ماموریت نیروهای بسیج مردمی در کرکوک بازگرداندن ثبات به این منطقه است و کاری بیش از این ندارند.

این رهبر بسیج مردمی گفت: آزادسازی موصل قبل از آزادی منطقه حویجه کرکوک اشتباهی راهبردی بود که آمریکا بر آن اصرار داشت.

فرماندهی بسیج مردمی 2 گردان نظامی بزرگ از نیروهای خود را عازم کرکوک کرده تا در تامین امنیت این استان که شاهد حملاتی از سوی عناصر داعش بوده شریک شوند.

الطلیباوی با بیان اینکه نیروهای بسیج مردمی برای حفاظت از محور غرب عملیات آزادسازی موصل مامور شده اند، گفت: وظایف بسیج مردمی در این محور قطع خطوط امدادرسانی داعش از سمت سوریه و همچنین ممانعت از تلاش برای فرار تروریست ها از نینواست.

این رهبر بسیج مردمی در پایان، ماموریت بسیج مردمی در موصل را سخت و احتمالا طولانی توصیف کرد.

از سوی دیگر «هشام الهاشمی»، کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد با بیان اینکه عملیات آزادسازی نینوا در شمال عراق جلوتر از برنامه پیش می‌رود، گفت: نیروهای مشترک عراقی از یازده محور در سه جهت به سمت موصل پیشروی می‌کنند و تاکنون به پیشروی‌‌های میدانی بزرگی دست یافته‌اند.

وی افزود: فروپاشی بزرگ در صفوف داعش و یگان های دفاعی آن بخصوص در مناطق شرق و جنوب شرق موصل عملیات آزادسازی نینوا را سریع تر از نقشه تدوین شده پیش برده است.

کارشناس عراقی تاکید کرد: شهرک برطله در شرق موصل که سخت‌ترین دیوار دفاعی داعش بود تنها ظرف پنج ساعت به دست نیروهای امنیتی آزاد شد به گونه‌ای که خیابان‌های شهر مملو از اجساد تروریست‌ها شده بود.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...