نسخه چاپی

خشم مصری ها از ترور یك فرمانده نظامی در قاهره

ترور سرتیپ عادل رجایی فرمانده لشكر 9 زرهی ارتش مصر در مقابل منزلش در اطراف قاهره خشم شهروندان مصری را برانگیخت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ روزنامه القدس العربی امروز (دوشنبه) در همین رابطه نوشت: مصری ها در صفحات اجتماعی از ترور فرمانده مصری شمال سینا اظهار خشم کردند.
گروه موسوم به 'لواء الثوره' (لشگر انقلاب) در صفحه اجتماعی توییتر مسئولیت ترور رجائی را به عهده گرفت و اعلام کرد: گروهی از مبارزان ما اقدام به ترور عادل رجایی کردند و با شلیک گلوله به سر وی و غنیمت گرفتن سلاحش او را به قتل رساندند.
در ادامه این گزارش آمده است، بسیار کم اتفاق می افتد که یک افسر بلند پایه ارتش مصر به طور مستقیم از سوی افراد مسلح و دور از منطقه عملیاتی شمال سینا ترور شود.
ارتش مصر بیش از سه سال است که با تروریست های مسلح در منطقه سینا در حال جنگ است.
این حادثه این سوال را مطرح کرده که آیا تروریست ها ماهیت عملیات خود را با ترور نظامیان مصری و خارج از میدان جنگ تغییر داده اند؟.
مختار نوح وکیل و یکی از رهبران جمعیت اخوان المسلمین مصر در تماس تلفنی با برنامه 'کل یوم' (هر روز) در شبکه ماهواره ای 'آن تی وی' در این باره گفت: دلیل ترور عادل رجائی فشاری است که بر گروه تروریستی انصار بیت المقدس و تکفیری ها در شمال سینا وارد شده و آنان در منطقه ای دورتر از سینا وی را به قتل رسانده اند.
لمیس الحدیدی نیز از اصحاب رسانه مصر در این باره گفت: عملیات ترور سرتیپ عادل رجایی بخشی از حوادث مشابه در چارچوب اقدامات گروه های تروریستی است که از نقطه ضعف و سوء مدیریت کشور برای انجام طرح های خود علیه مردم مصر سوء استفاده می کنند.
وی افزود: ترور رجائی با تظاهرات شهروندان مصری در پورسعید که به حوادث خشونت بار منجر شد در حالی که اختلاف آنان با استانداری پورسعید و درباره مکان های مسکونی بود و همچنین حادثه فرار زندانیان جنایی از زندان المستقبل همراه بود که شاید این حوادث با حادثه این ترور در ارتباط باشد.
برخی از مصری ها نیز درباره ترور فرمانده نظامی مصری در صفحات اجتماعی واکنش نشان دادند که از جمله آن ایمن الصیاد مشاور سابق محمد مرسی رئیس جمهوری سابق برکنار شده مصر است که در یادداشت خود در توییتر نوشت: ترور افسر مصری با درجه سرتیپی در مرکز قاهره مساله بسیار خطرناکی است.
تامر ابو عرب نویسنده مصری نیز در این باره نوشت: ترور مذکور نشان دهنده خلاء امنیتی در مصر است.
ممدوح حمزه فعال سیاسی نیز ترور فرمانده نظامی ارتش مصر در مقابل منزلش را تحولی خطرناک در عملیات ترور ذکر کرد.
عمرو عبدالهادی نویسنده و روزنامه نگار مصری هم در این باره نوشت: ترور عادل رجائی نشانه خطرناکی است، چرا که فرمانده لشکر 9 زرهی تامین امنیت پایتخت را برعهده داشت.
در پی ترور فرمانده نظامی مصری مردم این کشور از طریق صفحات اجتماعی دادگاه های نظامی و اعدام مخالفان و دستگیر شدگان را خواستار شدند.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...