نسخه چاپی

مسلح شدن ۲ هزار شهروند در شمال افغانستان برای رویارویی احتمالی با داعش

به گزارش نما - تسنیم نوشت: شهروندان سرپل در شمال افغانستان اعلام کردند که حدود دو هزار شهروند این ولایت در حمایت از نیروهای امنیتی افغان برای مقابله با حملات احتمالی گروه تروریستی داعش مسلح شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شهروندان سرپل افغانستان اعلام کردند که حدود دو هزار نفر از شهروندان این شهر برای دفاع از ولایت‌شان مسلح شدند.

آنها همچنین در حمایت از نیروهای امنیتی افغان برای مبارزه با هرگونه تهدید احتمالی گروه‌های افراطی اعلام آمادگی کردند.

«محمد عظیم قویاش» نماینده مردم ولایت سرپل در مجلس سنای افغانستان، اعلام کرد: شهروندان ولایت سرپل با تهدیدات احتمالی افراد وابسته به گروه‌ تروریستی داعش روبرو هستند و راه عقلانی این است که باید در کنار نیروهای امنیتی افغان در این شهر ایستادگی کنند.

«سید اسدالله دانش» معاون شورای ولایتی سرپل، به فرماندهان نظامی و پلیس محلی اطمینان داد تا برای امنیت بهتر این ولایت از آنها حمایت می‌کنند.

این در حالی است که چندی قبل «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان، هشدار داده بود که هزاران جنگجوی وابسته به داعش در حال عزیمت به شمال افغانستان هستند.

«محمد رضا غفوری» سخنگوی والی جوزجان در شمال افغانستان نیز چندی قبل از درگیری بین طالبان و افراد وابسته به داعش در شهرستان «درزاب» این ولایت خبر داده بود.

۱۳۹۵/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...