نسخه چاپی

انتقاد از تصاحب مشاغل كشور از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز

عکس خبري -انتقاد از تصاحب مشاغل کشور از سوي اتباع بيگانه غيرمجاز

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس از تصاحب مشاغل از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز انتقاد كرد و گفت: این موضوع در كمیسیون در حال بررسی است.

به گزارش نما به نقل از دفتر ارتبات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، زهرا ساعی با بیان اینکه به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز موجب از دست رفتن فرصت های شغلی جوانان کشور می‌شود، اظهار داشت: البته در رابطه با اتباع بیگانه مجاز بحثی نیست اما بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل کشور بدون کارت اشتغال جرم است و باید با دستگاه‌ها و کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری این افراد می کنند با جدیت برخورد کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، با تاکید بر اینکه در تمام مشاغل کشور به ویژه مشاغل ساختمانی نیروی کار ایرانی بر نیروی کار خارجی برتری و اولویت دارد، تصریح کرد: با توجه به شیوع معضل بیکاری در دهه اخیر بهتر است اولویت اشتغال در مشاغل کشور با نیروی کار داخلی باشد و اتباع بیگانه از سوی دستگاه های ذی ربط شناسایی شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل کشور تبعات و آسیب‌های زیادی را متوجه کشور خواهد کرد، ادامه داد: همجواری با کشور افغانستان مدیریت این موضوع را بسیار سخت کرده و علاوه بر این مرزهای کشور هم به درستی کنترل و مدیریت نمی شود.

وی افزود: هر چند اتباع بیگانه غیرمجاز بارها توسط دستگاه‌های ذیربط شناسایی و از کشور اخراج شده‌اند اما متاسفانه مجددا به صورت قاچاق به کشور ورود و زمینه را برای بروز آسیب‌های زیادی در کشور مهیا می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ، از تصاحب مشاغل کشور از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: لوایح ساماندهی اتباع بیگانه و همچنین اصلاح قانون کار در کمیسیون در حال بررسی و پیگیری است و در کمیته‌های تخصصی در حال بررسی است که امیدواریم در این باره به راه حل منطقی و درست دست یابیم تا بتوان نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه در کشور اقدام کرد.

ساعی ادامه داد: البته بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل کشور به صورت جداگانه در کمیسیون در حال بررسی و پیگیری است.

۱۳۹۵/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...