نسخه چاپی

آماده باش عمومی برای رفع بحران قطع برق در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی، نظامی ، انتظامی و بسیج تا شنبه آینده برای رفع بحران قطع برق مناطق مختلف شهر در اثر بارش برف به حالت اماده باش درآمدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، جواد زنجانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان اردبیل گفت: بارش برف از دیروز مناطق مختلف شهر اردبیل را فرا گرفته و موجب شکستن درختان و قطعی برق شده و این بحران در سال های اخیر بی سابقه است.
وی با اشاره به قطعی برق در روستاها و مناطقی از شهر گفت: قطعی برق در روستاها و بخش هایی از شهر موجب نارضایتی مردم شده و البته از دیروز شرکت نیروی برق اردبیل با همکاری دیگر دستگاه ها برای برقراری آن تلاش می کند.
زنجانی خطاب به مدیر عامل شرکت توزیع برق اردبیل افزود: قطعی برق تا یک ساعت بیشتر قابل قبول نخواهد بود و نیروهای امدادی باید تلاش کنند در اسرع وقت برق مناطق باقیمانده برقرار شود.
مسعود امامی مدیرکل بحران استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: بارش 50 سانتی متر برف در اردبیل کم سابقه است که موجب شکسته شدن درختان و همین عامل هم باعث قطعی برق در مناطق مختلف شهر اردبیل شده که البته امروز با تلاش نیروهای شهرداری ،اداره برق و نیروهای نظامی وا نتظامی بخشی از مشکلات رفع شده است.
وی با بیان اینکه شرایط بحران زمانی است که انتظارات فراتر از امکانات باشد افزود: این بحران تجربه ای باشد برای ما تا در طول سال برنامه چگونگی مقابله با بحران و شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع مشکل تدوین شود .
امامی حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی را برای مقابله با بحران خواستار شد و گفت: همه دستگاه ها باید از امروز نیروهای خود را برای نجات درختان ،بازگشایی معابر و راه های روستایی بکار گیرند.
علیرضا علیزاده مدیر عامل شرکت توزیع برق اردبیل هم در این جلسه گفت:نیروهای این شرکت از دیروز برای رفع قطعی برق در مناطق مختلف شهری و روستایی تلاش می کنند در حال حاضر برق در بیشتر نقاط شهر برقرار است اما در برخی روستاها و بخشها مشکل قطعی برق وجود دارد که نیروهای ما برای رفع برق آن مناطق اعزام شدند.
وی قطعی برق در اردبیل را ناشی از شکستگی درختان و افتادن آن بر روی تیرهای برق اعلام کرد و افزود: اگر شاخه زنی درختان در مهرماه انجام می گرفت این اتفاق نمی افتاد.
وی افزود:200 نیرو با 42 اکیپ بشرکت توزیع برق رای رفع قطعی برق فعال هستند و در صورت همکاری سایر نهادها تا عصر امروز /چهارشنبه/ خاموشی برق در بیشتر نقاط برطرف می شود .
علیزاده اضافه کرد: بیشتر مشکل قطع برق در روستاهاست و در سطح شهر اردبیل هم سه هزار تماس تلفنی برای رفع قطعی برق صورت گرفته که نیروهای ما در حال تامین برق در آن محله ها هستند.
علیزاده کمبود بالابر را در کند شدن خدمات رسانی دخیل دانست و گفت:هم اکنون با پنج بالابر اکیپ های شرکت اقدام به تامین برق می کنند که در صورت اختصاص بالابر بیشتر از سوی سازمان های دیگر می توان بر سرعت خدمات رسانی افزود.
بارش برف که از روز گذشته در بیشتر مناطق استان اردبیل آغاز شده همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۵/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...