نسخه چاپی

پلنگ مراغه بیمه شد

مدیر كل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به حمله پلنگ در روستای قرطاول شهرستان مراغه گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌ای با شركت "بیمه ما" این حیوان بااهمیت بیمه شده و هرگونه خسارت به احشام و اشخاص منطقه پرداخت می‌گردد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، حمید قاسمی با بیان این مطلب که در سال‌های گذشته این گونه در این محدوده مشاهده نشده بود، اظهار داشت: مشاهده پلنگ در این منطقه نشان‌دهنده توان حفاظتی و امنیت بالای منطقه برای حفظ گونه‌های حیات وحش و فرهنگ بالای منطقه در حفظ و حراست از جانوران وحشی است.

وی افزود: حفاظت از این حیوان نقش بسیاری در حفظ سایر گونه‌ها دارد و همچنین به علت وسعت قلمرو پلنگ در ایران، ضرورت دارد که اقدامات لازم مربوط به حفظ این گونه را انجام دهیم که در این صورت، زیستگاه‌ها و طعمه این گونه نیز حفظ می‌شود.

قاسمی گفت: در دولت تدبیر و امید با انعقاد تفاهمنامه‌ای با شرکت "بیمه ما" این گونه‌ای با اهمیت از جمله پلنگ بیمه شده و هرگونه خسارت به احشام و اشخاص منطقه پرداخت می‌گردد.

وی تاکید کرد: این اولین بار است که برنامه‌ای برای حمایت از مردم محلی در راستای حفاظت از یک گونه در معرض خطر انقراض طراحی و اجرایی شده است.

قاسمی گفت: از اولین ساعات مشاهده پلنگ در منطقه کارشناسان و محیط‌بانان به سرپرستی معاون محیط زیست طبیعی این اداره کل در محل حضور داشته و تلاش ماموران محیط زیست برای هدایت گونه به زیستگاه‌های بالادست در دست انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مردم عزیز استان در خواست کرد، در صورت مشاهده این موارد مراتب را با شماره تلفنهای 1812 و 1540 به این اداره‌کل اطلاع دهند و از هرگونه تلاشی برای متواری ساختن و یا نزدیک شدن به گونه‌های حیات وحش خودداری کنند.

عصر دیروز پلنگی به سه نفر از اهالی روستای قرطاول مراغه حمله و آنها را روانه بیمارستان کرده و تا پنج ساعت به خاطر زخمی شدن از سوی اهالی روستا در نزدیکی روستا در آبراهه‌ای دره‌ای گرفتار بود که ساعت 19 از محل متواری شده است.

تلاش محیط‌بانان حفاظت محیط زیست برای یافتن این پلنگ بی‌نتیجه مانده است.

۱۳۹۵/۸/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...