نسخه چاپی

بازداشت 4 شكارچی مظنون به مرگ یك پلنگ

عکس خبري -بازداشت 4 شکارچي مظنون به مرگ يک پلنگ

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران گفت كه چهارشكارچی پلنگ كش سابقه دار، مظنون به مرگ یك قلاده پلنگ و توله اش در یكی از آبشخورهای شرق مازندران دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران گفت که چهارشکارچی پلنگ کش سابقه دار، مظنون به مرگ یک قلاده پلنگ و توله اش در یکی از آبشخورهای شرق مازندران دستگیر شدند.

کوروس ربیعی افزود: این شکارچیان متخلف برای بازجویی در اختیار دستگاه های انتظامی و قضایی قرار داده شدند.

وی اضافه کرد : این شکارچیان پیش از این سابقه کشتن پلنگ را در جنگل های مازندران داشتند و به نظر می رسد با دستگیری این متخلفان احتمال رد یابی شکارچیان متخلفی که هفته گذشته یک قلاده پلنگ و توله اش را هدف قرار دادند ، وجود دارد.


رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران هدف قراردادن پلنگ و توله اش از سوی شکارچیان متخلف را در هفته گذشته در هنگام آب خوردن نوعی جنون دانست و خواهان برخورد شدید با این متخلفان شده است.

وی جریمه نقدی این شکارچیان متخلف را حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال بابت مرگ یک قلاده پلنگ و توله اش اعلام کرد.

اواخرهفته گذشته یک قلاده پلنگ و توله اش در هنگام آب خوردن در چشمه لب سنگ شهید آباد بهشهر مورد هدف شکارچیان متخلف قرار گرفته و کشته شدند.

براساس این گزارش شکارچیان متخلف پس از کندن پوست پلنگ و توله اش، برای رد گم کردن، لاشه این حیوان کمیاب راآتش زدند.

براساس برآورد کارشناسان اداره حیات وحش محیط زیست مازندران حدود 100 تا 150 قلاده پلنگ در جنگل های مازندران هستند.

از سال گذشته تاکنون حدود 16 قلاده پلنگ براثر حوادث و یا به دست شکارچیان متخلف در سطح کشور کشته شدند که مرگ2 قلاده در جنگل های مازندران رخ داد.

۱۳۹۶/۵/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...