نسخه چاپی

افزایش ۳ برابری مرگ نوجوانان آمریكایی

عکس خبري -افزايش ? برابري مرگ نوجوانان آمريکايي

یك مطالعه جدید نشان می‌دهد ، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد فنتانیل در میان نوجوانان طی دو سال از زمان شروع همه گیری كووید-۱۹ سه برابر شده است.

به گزارش نما، نتایج یک بررسی آماری که توسط دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس صورت گرفته نشان می‌دهد، عداد نوجوانانی که توسط فنتانیل جان باخته‌اند از زمان شروع همه گیری کووید-۱۹ سه برابر شده است.

فنتانیل یک شبه‌مرفین بسیار قوی است و برای بی‌هوشی استفاده می‌شود؛ فنتانیل با قدرت اثر ضد درد چند برابر هروئین، در دهه ۱۹۶۰ (میلادی) به عنوان هوشبر با تزریق به سیاهرگ معرفی شد. کاربرد اصلی آن به عنوان پیش‌دارو و آرام‌بخش پیش از بیهوشی در اتاق عمل است و امروزه به‌طور گسترده‌ای برای بیهوشی و تسکین درد استفاده می‌شوند.
فنتانیل به صورت آمپول، پچ پوستی، قرص (لوزنج) و فیلم زیرزبانی استفاده می‌شود؛ آمار رسمی حاکی از ۲۵۳ مورد مرگ ناشی از فنتانیل در سال ۲۰۱۹ در میان نوجوانان است؛ اما تا سال ۲۰۲۱ این تعداد به ۸۸۴ مورد مرگ ناشی از مواد افیونی مصنوعی افزایش یافت.

تجزیه و تحلیل آمار رسمی که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) انجام شد، نشان داد که مرگ و میر ناشی از مواد مخدر مصنوعی در سال ۲۰۲۰ به ۶۸۰ نفر و در سال ۲۰۲۱ به ۸۸۴ نفر رسیده است. این افزایش بیش از دو برابری تنها در یک سال و نرخی است که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ بیش از سه برابر شده است.

به طور کلی، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد هر دارو در این گروه سنی از سال ۲۰۱۹ تا سال دوم همه گیری دو برابر شده است.
منبع: فارس

۱۴۰۱/۱/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...