نسخه چاپی

«بشار الجعفری»: عربستان سعودی به اسم دین از تروریسم حمایت می‌كند

عکس خبري -«بشار الجعفري»: عربستان سعودي به اسم دين از تروريسم حمايت مي‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از نقش مخرب محور عربی-غربی در بحران این كشور با كنایه نسبت به برخورد دوگانه غرب با داعش در عراق و سوریه گفت: شاید تروریستهای حاضر در سوریه از جنس فرشته هستند و همان تروریستها در جاهای دیگر از جنس شیطان.

به گزارش نما به نقل از فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که اظهارات مقامات غربی در شرق حلب صحت ندارد، و تحریمها علیه کل سوریه وضع شده است، نه فقط شرق حلب و شهر حلب.

الجعفری ضمن انتقاد از استانداردهای دو گانه غرب در برخورد با مسئله سوریه، تأکید کرد که برخی از سران این کشورها ساده ترین قواعد حقوق بین الملل را در رفتار کشوری مانند ترکیه نادیده میگیرند؛ کشوری که رؤیای بازگرداندن عظمت عثمانی را در سر دارد.

وی درباره عربستان سعودی نیز تأکید کرد که این کشور در منطقه و جهان به اسم دین از تروریسم حمایت میکند در حالی که دین از مقامات سعودی است بریء است.

این مقام سوری ضمن انتقاد از فتواهای مفتیهای سعودی که نقش اصلی را در خونریزیهای سوریه و عراق و یمن دارد، درباره حمایت آمریکا از تروریستهای موسوم به میانه رو نیز تأکید کرد که واشنگتن در شرق حلب موشکهای ساخت این کشور در اختیار تروریستها قرار داده است.

خبرگزاری «سانا» به نقل از نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز گزارش داد که دولت سوریه شیوه گزینشی کشورهای غرب درباره وضعیت شرق حلب را نمی پذیرد؛ چرا که همه سوریه از تروریسمی رنج می‌برد که عربستان، ترکیه، قطر و اسرائیل حامی آن هستند.

الجعفری درباره عملیات موصل در عراق نیز تأکید کرد: «چرا از عملیات نظامی در موصل حمایت می‌شود، ولی در عملیات نظامی سوریه مانع تراشی می‌شود؟... چرا گذرگاههای انسانی برای خروج تروریستهای داعش از موصل به سوی رقه سوریه ایجاده شده؟... چرا جنگنده های ائتلاف آنان را بمباران نمی‌کنند؟ چرا پیشنهاد روسیه برای ایجاد همان گذرگاهها برای همان تروریستها به منظور خروج از شرق حلب رد می‌شود؟... شاید تروریستهای حاضر در سوریه از جنس فرشته هستند و همان تروریستها در جاهای دیگر از جنس شیطان؟

وی در پایان خطاب به کشورهای غرب و عربی حامی تروریسم گفت: بس است این نفاق... ملت سوریه هزینه می‌پردازد. این نمایش باید به پایان رسد و همه اعضای شورای امنیت مسئولیت خود برای حفظ امنیت و صلح بین الملل را بپذیرند.

۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...