نسخه چاپی

تجلیل از خانواده آتش‌نشان فداكار ایرانی توسط شورای فرهنگی مهاجرین افغانستان

عکس خبري -تجليل از خانواده آتش‌نشان فداکار ايراني توسط شوراي فرهنگي مهاجرين افغانستان

در سومین محفل دیدار آشنا كه عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد از خانواده آتش‌نشان فداكار ایرانی توسط شورای فرهنگی مهاجرین افغانستان تجلیل شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در سومین محفل دیدار آشنا که در خبرگزاری فارس برگزار شد، شورای فرهنگی مهاجرین افغانستانی و همینطور سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس از خانواده شهید «مهدی حاجی‌پور» آتش‌نشان فداکار ایرانی که در عملیات نجات یک کارگر افغانستانی در متروی قیام به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تقدیر و تجلیل کرد.

در لوح یابود این آتش نشان شهید آمده است:

شهادت عزت ابدی است. «امام خمینی (ره)»

جانی که فراتر از مرزها فنا شد.

در شب تاسوعای حسینی، بزرگ‌مرد بی‌ادعا که سالها جامه خدمت و لباس مقدس آتش‌نشانی را بر تن داشت، در حادثه ریزش تونل برای نجات جان همنوع افغانستانی‌اش با غیرت و مردانگی از حدود تصور اذهان و مرزها عبور کرد و به مقام شامخ شهادت نائل گردید.

شهید مهدی حاجی‌پور با شهادتش به عنوان نمونه بارز و الگوی کامل در عمل جاودانه شد و با فداکاری خویش قصه همدلی و خون شریکی دو ملت ایران و افغانستان را جانانه تفسیر کرد و به آن عمق و جلا بخشید.

تا حالا حدیث خون شریکی را از بامیان خوزستان و دمشق می‌شنیدیم، این بار شهید حاجی‌پور که از قبیله عشق و از تبار ایثارگران بود زنگ خون شریکی را از تهران بر دلهای ما نواخت.

شهادت این شهید والامقام را به خانواده معظم و گران‌قدرش تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. بی‌شک ثواب و پاداش شکیبایی در فراق این شهید سرافراز کمتر از اجر شهادت نیست.

روحش متعالی، فداکاریش بر رود زمان جاری و یادش زمزمه همیشگی عاشقان باد.

نخبگان و فرهیختگان مهاجرین افغانستانی مقیم ایران.

در ضمن در ادامه این مراسم از تمثال شهید مهدی حاجی پور نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ ماه گذشته در پی وقوع حادثه‌ای در مجاورت کارگاه مترو خط 7 در میدان قیام، کارگر افغانستانی در عمق چاه محبوس شد که یکی از آتش‌نشانان به نام «مهدی حاجی پور » برای نجات وی وارد چاه شد اما ریزش دهانه چاه سبب شهادت این آتش نشان ایرانی شد.

به همین مناسب شورای فرهنگی مهاجرین افغانستان در مراسمی با حضور خانواده شهید «مهدی حاجی‌پور» از خدمات ارزنده این آتش نشان فداکار ایرانی تقدیر و تجلیل کردند.

۱۳۹۵/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...