نسخه چاپی

عضویت عربستان در شورای حقوق بشر پاداش غرب به كشتار و آدم‌سوزی‌های ریاض در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به شدت گرفتن حملات وحشیانه هوایی دولت سعودی به مردم یمن گفت: عضویت عربستان در شورای حقوق بشر پاداش غرب به كشتار و آدم‌سوزی‌های ریاض در یمن است.

به گزارش نما به نقل از فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ادعای یک مقام ارشد نظامی آمریکا مبنی بر ارسال سلاح و موشک به یمن را تکذیب و رد کرد.

وی در پاسخ به ادعای دریاسالار کوین دونگان اظهار داشت: اینگونه ادعاهای کذب در حالی مطرح می‌شود که به رغم انتقادات فراوان و اعتراض وجدان‌های بیدار جامعه بشری و سازمان‌های مردم نهاد، ارسال و فروش تسلیحات مرگبار توسط تولیدکنندگان تسلیحات و جنگ افروزان و سوداگران مرگ و نیستی، به عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: روزانه تعداد بی‌شماری سلاح‌های مرگبار، بمب و موشک آمریکایی توسط ائتلاف سعودی بر سر غیرنظامیان بی‌دفاع و مظلوم در مدارس، بیمارستان‌ها، زندان‌ها و خانه‌های مسکونی مردم بی‌گناه یمن فرود می‌آید که هیچ نامی جز جنایات جنگی نمی‌توان بر آن نهاد.

قاسمی با بیان اینکه در روزهای اخیر مردم جهان شاهد افزایش و شدت گرفتن حملات وحشیانه هوایی دولت سعودی به مردم یمن هستند که با پشتیبانی برخی قدرت‌ها، به جنایات هولناک خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: تاسف‌بارتر آن که عربستان پاداش کشتار و آدم‌سوزی را با حمایت از عضویت خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دریافت می‌‌کند؛ فاجعه و تراژدی تلخی که برای همیشه به عنوان لکه‌ای سیاه در تاریخ بشریت به ثبت خواهد رسید.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...