نسخه چاپی

پاكستان، تلویزیون هندوستان را قدغن كرد

بعد از اینكه درگیری‌های كشمیر به صنعت سرگرمی هم كشیده شد و سینماهای هندوستان دست از پخش كردن فیلم هایی كه ستارگان پاكستانی داشتند برداشتند، پاكستان پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از بانی فیلم: بعد از اینکه درگیری‌های کشمیر به صنعت سرگرمی هم کشیده شد و سینماهای هندوستان دست از پخش کردن فیلم هایی که ستارگان پاکستانی داشتند برداشتند، پاکستان پاسخ داد.

به نقل از ایندپندنت، در میان تنش های سنگین بین پاکستان و همسایه اش هندوستان در منطقه مورد جدال کشمیر، این کشور در سراسر تمام شبکه های تلویزیونی و رادیویی خود پخش فیلم های بالیوودی و تمام برنامه ها و حتی موسیقی هندی را ممنوع اعلام کرده است.

بعد از اینکه هندوستان به خاطر حمله ای که یک ماه پیش روی یکی از پایگاه های نظامی اش انجام و باعث کشته شدن ۱۸ سرباز شد را گردن نیروهای پاکستانی انداخت و با حملات متقابل خودش پاسخ داد، این دو کشور در هفته های اخیر به شدت درگیر بوده ‌ند. نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان قول داد که این حملات «بی پاسخ نخواهند ماند» و همتای پاکستانی او یعنی نواز شریف هم انکار کرد که نیروهای کشورش دستی در این حمله داشته اند و «تهاجم طلبی عریان و بی‌دلیل نیروهای هندی» را محکوم کرد.

این درگیری ها باعث نگرانی های بین‌المللی شده و در هر دو کشور به دنیای سرگرمی و سلبریتی ها هم راه پیدا کرده است. بعد از اینکه سینماهای هندی از به نمایش گذاشتن تمام فیلم هایی که ستارگان پاکستانی دارند سر باز زدند و بازیگران و تکنیسین های پاکستانی از کار کردن سر صحنه فیلم های بالیوودی محروم شدند، کاران جوهان کارگردان هندی برنده جوایز مختلف روز چهارشنبه اعلام کرد که دیگر از بازیگران پاکستانی در فیلم هایش استفاده نخواهد کرد.

بعد از تهدیدهایی که از سوی گروه‌های ملی‌گرای هندی صورت گرفت، تعدادی از بازیگران و فیلمسازان مجبور به ترک هندوستان شدند و فیلم های بالیوودی هم در بعضی از سینماهای پاکستان ممنوع شدند. بازیگران درجه یک از جمله سلمان خان و پریانکا چوپرا علیه چنین اعمالی سخن گفته اند اما خشم عمومی در هر دو سو ادامه داشته است.

«سازمان قانون گذاری رسانه الکترونیکی پاکستان» اعلام کرد که ممنوعیت تمام محتوای تلویزیونی و رادیویی هندوستان از روز جمعه عملی می شود و تهدید کرد که اگر شبکه های پاکستانی از قوانین سرپیچی کنند، پروانه فعالیت خود را از دست خواهند داد.

بیانیه ای منتشر شد که در آن اعلام شد دولت اجازه انجام این حرکات را صادر کرد که شامل پیگیری فروش غیرقانونی تلویزیون ماهواره ای هندی هم می شود. قوانین فعلی که اغلب به منظور پخش برنامه های محبوب نادیده گرفته می شوند، اجازه می دهند به صورت روزانه در نهایت ۸۶ دقیقه محصولات هندی از شبکه های پاکستانی روی آنتن بروند.

ریشه های درگیری های کشمیر به تقسیم شدن هندوستان در سال ۱۹۴۷ بازمی گردند که باعث شد این منطقه دچار چند نبرد بزرگ بشود که در نهایت به آتش بس ختم شدند. در خونی ترین بازه زمانی این منطقه طی چند سال گذشته، بیش از ۸۰ نفر به خاطر خشونت‌هایی که دوباره در چند ماه اخیر شکل گرفته جان خود را از دست دادند.

نیروهای امنیتی هندی همچنین به مبارزه با اعتراض‌های گروه های جدایی طلب مسلمان پرداخته و یک فعال حقوق بشر درجه یک را دستگیر کرده‌اند که باعث شده سازمان ملل ابراز نگرانی کند. یکی از سخنگویان این سازمان اعلام کرد که «کمیسیون ارشد حقوق بشر» به شدت نگران این وضعیت است. او اضافه کرد: «ما از هندوستان و پاکستان می خواهیم تا در این مورد گفتگو و وضعیت را خنثی کنند. سخنان آتش افروز از هر دو سو فقط باعث می شوند شرایط حقوق بشر در منطقه بدتر بشود.»

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...