نسخه چاپی

داعش موشك‌های آمریكایی «تاو» را وارد عراق كرد

منابع خبری اعلام كردند، پس از اینكه الحشد الشعبی اعلام كرد كه قصد دارد «تلعفر» را از داعش پس بگیرد، این گروه سامانه های موشكی تاو را وارد این منطقه راهبردی كرده است.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز،ارتش و نیروهای امنیتی عراق روز یکشنبه از دو جبهه جنوبی به سوی موصل پیشروی کردند و ارتش این کشور اعلام کرد که موفق شده است روستای «علی رش» در هفت کیلومتری جنوب شرق موصل را آزاد کند.

نیروهای عراقی به همراه نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) از دو هفته پیش عملیاتی را برای بازپسگیری موصل از دست داعش آغاز کرده‌اند.

عملیات الحشد الشعبی در غرب موصل از سه روز گذشته آغاز شده و موظف است که شهرک «تلعفر» واقع در 55 کیلومتری موصل را آزاد کند و اجازه ندهد که عناصر این گروه تروریستی به سوی سوریه فرار کنند.

یک مسئول امنیتی عراق نیز اعلام کرد که داعش از 48 ساعت پیش تا کنون در حال افزایش تجهیزات نظامی خود است تا مانع از آزادی این منطقه راهبردی شود.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از این منبع گزارش داد که عناصر داعش سامانه‌های موشکی آمریکایی «تاو» را وارد تلعفر کرده‌اند و روشن است که آنان برای جنگ طولانی مدت آماده می‌شوند.

این روزنامه به نقل از یکی از ساکنان موصل گزارش داد که یکی از نزدیکان وی از تلعفر خبر داده است که شمار زیادی از عناصر داعش در حال گشت زنی در این شهر هستند.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...