نسخه چاپی

رئیس جمهور پیشین آرژانتین به دادگاه رفت

رئیس جمهور پیشین آرژانتین برای رسیدگی به اتهامات وارده مبنی بر فسادهای انجام شده در قراردادها و مناقصه‌های عمومی در دادگاه حاضر شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس جمهور پیشین آرژانتین برای رسیدگی به اتهامات وارده مبنی بر فسادهای انجام شده در قراردادها و مناقصه‌های عمومی در دادگاه حاضر شد.

هزاران نفر از طرفداران کریستینا فرناندز به هنگام ورود وی به دادگاه در بوئنوس‌آیرس برای شهادت و پاسخگویی به یکسری تحقیقات درباره قراردادهای کاری و مناقصه‌های دولتی در دوران ریاست جمهوری‌اش، پشت درهای بسته تجمع کردند.

فرناندز پس از خروج از دادگاه اعلام کرد: همه این مسائل یک حماقت بزرگ است.

وی خود را قربانی بازی‌های سیاسی انجام شده توسط رئیس جمهور جدید آرژانتین دانست و اتهامات وارده مبنی بر سوء استفاده از قدرتش در دوران ریاست جمهوری را رد کرد.

مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین زمانی که قدرت را در دست گرفت وعده داد که با فسادهای انجام شده مبارزه کند.

وی در همین راستا روز دوشنبه به هنگام افتتاح پروژه دولتی گفت: آرژانتینی‌ها خواستار پایان یافتن بخشودگی درباره مفسدان اقتصادی هستند.

در احضاریه مرکز اطلاعات قضایی آرژانتین آمده است:‌ فرناندز باید به خاطر جرایم مربوط به سال ۲۰۰۳ و قراردادهای کاری و مناقصه‌های دولتی که به نفع گروه‌های کوچک تجاری می‌شود، پاسخگو باشد و در دادگاه حاضر شود. این گروه‌ها بدون مجوزهای لازم و قوانین مربوطه در این قراردادها و مناقصه‌ها برنده شدند.

خوزه لوپز، مدیر سابق امور دولتی در دوران ریاست جمهوری فرناندز در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ نیز از دیگر افراد دخیل در این اتهامات است که توسط دادگاه احضار شده است. وی کیف‌های پر از پول را به صومعه "Our Lady of Fatima" می‌رساند و آنها را به بالای در صومعه پرتاب می‌کرد. تصاویر ویدئویی نشان دهنده این نقل و انتقال هستند. در این تصاویر همچنین می‌توان دید که پیش از آنکه پلیس وارد عمل شود، راهبه‌های پیر به سمت در می‌آیند و مابقی کیف‌ها را از لوپز تحویل می‌گیرند. دادستان‌ها همچنین در حال بازجویی از راهبان هستند.

در اواخر ژوئن سال جاری میلادی پلیس املاک متعلق به فرناندز را نیز در یک پرونده دیگر مورد بازرسی قرار داد چون مظنون است که وی از کمپانی املاک و مستغلات خانوادگی به صورت غیرقانونی برای ثروتمند شدن استفاده کرده است.

پس از برکناری فرناندز و روی کار آمدن ماکری در دسامبر ۲۰۱۵، وی اقدامات نه چندان محبوبی را انجام داده که از جمله آنها می‌توان به کاهش یارانه سوخت و الکتریسیته و افزایش صورت حساب‌ها و برهم خوردن نقدینگی مردم اشاره کرد. اقدامات مالی و پولی وی نیز باعث کاهش ارزش پزو، پول رایج آرژانتین شده است.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...