نسخه چاپی

عقب‌ نشینی طلا در بازار جهانی

طلای جهانی در معاملات روز جاری تحت تاثیر قوی ماندن دلار آمریكا و صعود بازارهای سهام آسیایی، اندكی كاهش پیدا كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلای جهانی در معاملات روز جاری تحت تاثیر قوی ماندن دلار آمریکا و صعود بازارهای سهام آسیایی، اندکی کاهش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۲۷۷.۰۱ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر پنج دلار یا ۰.۳۹ درصد رشد کرد و به ۱۲۷۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۲.۵۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۷۴.۳۰ دلار بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، از میان نشستهای سیاست پولی بانکهای مرکزی متعدد که هفته جاری برگزار می شود، نشست کمیته بازار آزاد فدرال در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای ارزیابی زمان افزایش نرخهای بهره، به دقت از سوی بازارها دنبال می شود. گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا که روز جمعه منتشر می شود هم یکی از آمارهای اقتصادی مهم هفته جاری است.

به گفته جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی، یکی از دلایلی که بازار طلا در هفته نسبتا آرام بوده، ممکن است انتظار بازار برای برگزاری چهار نشست سیاست پولی باشد. بازار همچنین به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متمرکز شده که در هفته جاری از قیمتها حمایت کرده است.

طبق ابزار دیده بان فدرال شرکت CME Group، بازارها احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر را ۷۸ درصد برآورد می کنند در حالیکه این احتمال برای نشست هفته جاری تنها شش درصد است.

رشد بهتر از حد مطلوب فعالیت کارخانه در چین، کمک کرد بازارهای سهام آسیایی روز سه شنبه صعود کنند و شاخص سهام ام اس سی آی آسیا-اقیانوسیه بجز ژاپن، ۰.۳ درصد رشد کرد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش یافت. طلا و دلار اغلب خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا دلار قوی‌تر، معاملات طلا را که به این ارز انجام می شود، برای خریداران دارنده سایر ارزها گرانتر می کند.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود ۰.۰۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۸۶ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۲۵ درصد افزایش، به ۹۷۸.۹۹ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷۹ درصد افزایش، ۶۲۳.۴۰ دلار معامله شد.

۱۳۹۵/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...