نسخه چاپی

90 درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند

رییس مركز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری گفت:بیش از ۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری گفت:بیش از ۹۰ درصد ناباروری‌ها قابل درمان هستند.

دکتر سید جلال حسینی، رییس نهمین کنگره تازه‌های باروری و ناباروری و اولین کنگره ناباروری مردان گفت: کنگره باروری و ناباروری به مدت ۹ سال است با موضوعات بهداشت باروری برگزار می‌شود و موضوع بسیار مهمی است که به جمعیت کشور متصل است.

وی در ادامه گفت: بهداشت باروری از یک طرف دیگر هم به فرزند سالم - خانواده سالم وصل است و امسال به دلیل پر اهمیت بودن، به دو مبحث جمعیت و جمعیت سالم پرداخته‌ایم.

این فلوشیپ تخصصی اورولوژی ترمیمی تاکید کرد: علت اینکه امسال به مبحث جمعیت نابارور مردان پرداخته‌ایم این است که بحث باروری جزو سیاست‌های کشوری قرار گرفته و از دیدگاه‌های مختلف مردمی، علمی و اجتماعی مطرح است.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما هنوز یک نگاه سنتی وجود دارد و همیشه تقصیر ناباروری برگردن خانم ها انداخته می شود در صورتی که ناباروری در زوجین ۵۰ در ۵۰ است و ما باید این نگرش را اصلاح کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود: محور اصلی ما در کنگره نهم بحث ناباروری مردان خواهد بود و در بخش جمعیت هم سعی کرده‌ایم از صاحب نظران کشورهای همسایه دعوت به حضور کنیم. بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، نکوس، رماتیسم و ... نقش بسیار مهمی در ناباروری مردان دارند.

وی افزود: موضوع دیگر بحث شیوع انواع سرطان‌ها است که طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و برای درمان اکثرا تحت درمان‌های شیمیایی و رادیوتراپی قرار می گیرند که باعث ناباروری می شود و در نتیجه باید برای حفظ باروری از فریز کردن تخمک و اسپرم استفاده کرد که در آینده بتوان صاحب فرزند شد.

رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد ناباروری ها قابل درمان هستند، یکسری از درمان‌ها در مراحل اولیه بدون دارو بوده و یکسری با داروهای ساده و سری دیگر با جراحی و نهایتا تنها حدود ۳۰ درصد آنها با روش‌های ART قابل درمان هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، وی گفت: در درمان ناباروری تنها پنج درصد از زوجین هستند که هیچ کاری نمی‌توان برایشان انجام داد و برای آنها هم اهدا گزینه مناسبی است و به جرات می توان گفت؛ ناباروری ۱۰۰ درصد قابل فرزندآوری است.

وی گفت : این کنگره دارای ١٥ امتیاز بازاموزی مداوم برای متخصصان اورولوژی، زنان و زایمان، پزشکان عمومی و... و. است. همچنین هزینه ثبت نام درکنگره فوق براساس سامانه مداوم بوده و هزینه ثبت نام جهت متخصصان اورولوژی با ٥٠درصد تخفیف منظور شده است. اولین کنگره ناباروری مردان در تاریخ ۲۶ تا ٢٨ آبان در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور سخنرانان مدعو داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

۱۳۹۵/۸/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...