نسخه چاپی

واكنش شورای امنیت به ریاست جمهوری میشل عون

به گزارش نما - ایرنا نوشت: شورای امنیت سازمان ملل از انتخاب 'میشل عون' به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان استقبال و اعلام کرد، تشکیل دولت وحدت ملی جدید و برگزاری انتخابات ملی سال آینده برای ثبات این کشور، لازم و حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه، یک روز پس از انتخاب عون به ریاست جمهوری لبنان، به اتفاق آرا بیانیه ای را تصویب کرد که در آن آمده است، لبنان از دیرباز در انتظار برگزاری این انتخابات است که گامی مهم و حیاتی برای فایق آمدن بر بحران سیاسی و قانونی این کشور است.

شورای امنیت سازمان ملل افزود، تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات مجلس مطابق با قانون اساسی تا مه 2017، برای برقراری ثبات و ایجاد انعطاف برای مقابله با چالش های منطقه ای حیاتی است.
'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل نیز روز دوشنبه از انتخاب عون استقبال کرد و خواستار تشکیل فوری دولتی جدید در لبنان شد.
لبنان میزبان بیش از یک میلیون پناهنده سوری و صدها هزار فلسطینی بی خانمان شده است.
پس از اتمام دوره ریاست جمهوری 'میشل سلیمان' در مه 2014، پارلمان لبنان دوشنبه با حضور همه 127 نماینده لبنانی تشکیل جلسه داد.

عون در دور اول این جلسه به خاطر کسب نکردن تنها 3 رای از کسب دو سوم آرا (86 رای) باز ماند و نتوانست در دور نخست، پیروزی را از آن خود کند.
در دور نخست رای ‌گیری، عون 83 رای به دست آورد و تعداد آرا سفید 36 و تعداد آراء باطله 6 عدد اعلام شد.
عون که در دور دوم موفق شود سیزدهمین رئیس جمهور لبنان نام بگیرد.
نظام حکومتی لبنان، پارلمانی است و 127 کرسی دارد که میان مسیحیان و مسلمانان (شیعه، سنی، دروزی و علوی) تقسیم شده است.
رئیس جمهوری این کشور بار رای مستقیم نمایندگان مجلس و برای یک دوره شش ساله انتخاب می‌ شود اما، انتخابات پارلمانی هر چهار سال یک بار برگزار می ‌شود.
میشل سلیمان آخرین رئیس جمهوری لبنان بود که در مه 2014 دوره ریاستش به پایان رسید و گروه های سیاسی از آن زمان تاکنون بر سر شخص رئیس جمهوری جدید به توافق نرسیده بودند.

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...