نسخه چاپی

تركیه از اعزام تانك به مرز عراق خبر داد

وزیر دفاع تركیه روز سه شنبه از اعزام تانك ها و دیگر خودروهای جنگی به مرز مشترك با عراق خبر داد و گفت آنكارا خود را برای «هرگونه احتمالی» آماده می كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه از اعزام تانک ها و دیگر خودروهای جنگی به مرز مشترک با عراق خبر داد و گفت آنکارا خود را برای «هرگونه احتمالی» آماده می کند.

فیکری ایشیک گفت اعزام این نیروها در پاسخ به «تحولات مهم در منطقه ما» از جمله رویدادهای کشور همسایه عراق، و مبارزه ترکیه با نیروهای کرد غیرقانونی انجام می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری دولتی آناتولی نوشت: «از یک سو جنگی جدی علیه تروریسم در ترکیه در جریان است و از سوی دیگر تحولاتی مهم در آنسوی مرزهای ماست. ترکیه در موقعیت آماده شدن برای هرگونه احتمال است.»

آناتولی به نقل از منابع نظامی که نامشان را فاش نساخته می گوید خودروها وادوات جنگی از آنکارا و استان چانقری به سوی شهر مرزی سیلوپی اعزام شدند.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هشدار داد که این کشور تحرکات شبه نظامیان شعیه در شمال عراق را از نزدیک زیر نظر دارد تا امنیت ترکمن های محلی در آن منطقه را تامین کند.

اردوغان گفت شبه نظامیان شیعه اگر علیه شهر تل عفر اقدامی کنند، با پاسخ ترکیه مواجه خواهند شد.

۱۳۹۵/۸/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...