نسخه چاپی

طرح ناكام داعش برای ترور وزیر كشور كویت

منابع خبری در كویت دقایقی پیش از افشا و ناكام ماندن طرح گروه داعش برای ترور سه تن از مقامات ارشد وزارت كشور كویت خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: منابع خبری در کویت دقایقی پیش از افشا و ناکام ماندن طرح گروه داعش برای ترور سه تن از مقامات ارشد وزارت کشور کویت خبر دادند.

گروه داعش با برگزاری جلساتی با حضور سران این گروه طرح ترور شیخ محمد الخالد الصباح وزیر کشور کویت و دو تن از معاونانش را برنامه ریزی کرده بود که با اقدامات به موقع اطلاعاتی این طرح فاش شد و ناکام ماند.

به نوشته نشریه الرای، سران گروه داعش از محدودیت ها و تدابیر گسترده ای که در کویت برای هدف قرار دادن اعضای این گروه اتخاذ شد ناراضی هستند و بر این اساس به دنبال انتقام جویی بوده اند.

جلسات هماهنگی نیز بدین منظور در منزل یکی از سرکردگان داعش به نام حسین العبود برای نهایی کردن طرح ترور مقامات ارشد وزارت کشور کویت برگزار شده بود.

انتشار خبر طراحی ترور وزیر کشور کویت یک امر بی سابقه در چند دهه اخیر در کویت به شمار می آید و نشاندهنده خطرات فزاینده ای است که کویت با آن مواجه است.

دولت کویت علاوه بر اتخاذ تدابیر امنیتی گسترده در این کشور، عناصر امنیتی را نیز زیر نظر گرفته است، زیرا از میان نیروهای پلیس و سازمان امنیت کویت نیز عناصری با افکار افراط گرایانه وجود دارد.

این تدابیر در حالی اتخاذ شده که بنابر دستور 'شیخ محمد الخالد الصباح' وزیر کشور کویت٬ در ماه محرم نیروهای پلیس و امنیت این کشور همواره حضوری گسترده در خیابان ها و محوطه حسینیه ها و مساجد دارند و با هر مورد مشکوک به شدت برخورد می کنند.

بر اساس تصمیم های اتخاذ شده٬ وزارت کشور کویت 80 افسر عالی رتبه نظامی را برای نظارت بر برقراری هرچه بهتر امنیت در فرودگاه این کشور فراخوانده و برنامه ریزی دقیقی برای کنترل ورود و خروج مسافران انجام داده است.

کویت پیش از این نیز از همکاری با یک شرکت انگلیسی برای تامین امنیت فرودگاه کویت خبر داده بود، چرا که از دید کشورهای غربی، کویت از استانداردهای لازم برای کنترل امنیت برخوردار نبوده است.

عامل انتحاری که سال گذشته در مسجد 'امام جعفر صادق' (ع) خود را منفجر کرد و موجب کشته شدن بیش از 20 نمازگزار شد، از عربستان و از طریق فرودگاه کویت به کشور سفر کرده و عملیات خود را اجرا کرد.

به نوشته نشریه الرای، وزارت کشور کویت در چند ماه گذشته چند گروه تروریستی را شناسایی و اعضای آن را بازداشت و از وقوع انفجار و عملیات خرابکارانه در این کشور جلوگیری کرده است. در آخرین این بازداشت ها، یک خدمتکار منزل اهل یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا، به اتهام پیوستن به گروه تروریستی داعش و طراحی عملیات انفجاری در کویت، دستگیر شد .

کویت به دلیل حضور و اقامت تعداد زیادی از افراد تندرو و سلفی و تروریست هایی که از عراق و سوریه بازگشته، همواره در معرض تهدید قرار دارد.

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...