نسخه چاپی

اینترپل به دنبال پیداكردن قاتلان تاجر ایرانی كه در یكی از سواحل فیلیپین كشته شد

به گزارش نما- ایران نوشت:مادری ٢٠ روز از سرنوشت پسرش که در کشور فیلیپین زندگی می‌کرد بی‌اطلاع بود و هر چه منتظر ماند، کسی از پسرش خبری نیاورد و به همین خاطر به وزارت امور خارجه رفت و پیگیر پسرش شد.

مادر ٧٥ ساله گفت: «پسرم رضا ٥٤ سال دارد و از پنج سال پيش براي زندگي به فيليپين رفت. ما تقريبا هر روز با هم در تماس بوديم تا اينكه از روز ٢٣ خردادماه ديگر هيچ خبري از او نشد. هر چه با تلفن همراه و منزلش تماس مي‌گرفتيم كسي جواب نمي‌داد. ٢٠ روز گذشت تا اينكه بالاخره به خواهر و برادرم كه در امريكا زندگي مي‌كردند گفتم كه به فيليپين بروند و از رضا خبري بياورند.
آنها به سفارت ايران در فيليپين رفتند و گفتند كه عكس جسد رضا را به آنها نشان داده‌اند و خواسته‌اند كه او را شناسايي كنند. آنها گفتند كه رضا روز ٢٣ خرداد ماه در كنار ساحل باتانگاس فيليپين هدف گلوله قرار گرفته است و چون هيچ مدركي همراهش نبوده جسد مجهول الهويه را در سردخانه نگه داشته‌اند. همين كه عكس جسد رضا را ديدم او را شناسايي كردم. بعد به فيليپين رفتم تا از نزديك جسدش را ببينم. »

مادر رضا بعد از اينكه به ايران آمد به دادسراي جنايي تهران رفت و از قاتلان پسرش شكايت كرد. محسن مدير روستا، بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران دستور داد تا جسد رضا به ايران منتقل شود تا او را در ايران به خاك بسپارند.
مادر رضا به بازپرس پرونده گفت: «روز قتل دوتا از دوستان رضا همراهش بودند كه او آنها را مي‌شناسد و به آنها مظنون است.»
او درباره پسرش به بازپرس پرونده گفت: «پسرم ليسانس زبان انگليسي را در ايران گرفت و بعد براي ادامه تحصيل در رشته مهندسي به كانادا رفت. از آنجا هم براي كار راهي مالزي و پس از آن فيليپين شد. او پنج سال را تنها در شهرساحلي مانيل در كشور فيليپين زندگي مي‌كرد.
خبر داشتم كه در كار ساخت و ساز مشغول بود. هر روز با هم در تماس بوديم و آخرين بار كه با او صحبت كردم شنيدم كه دو نفر از دوستان ايراني‌اش مي‌خواهند زمين بزرگي را در نزديكي ساحل به او نشان بدهند.
قرار بود پسرم با سرمايه‌گذاري در آنجا يك هتل يا رستوران راه‌اندازي كند. بعد از كشته شدن رضا از ماموران پليس فيليپين شنيدم كه او در همان شهر ساحلي كه با دو مرد ايراني قرار ملاقات داشته با ٤گلوله كشته‌ شده است. مي‌دانستم كه آن روز سوار يك ون سفيدرنگ بود. قاتل‌ها جيبش را خالي كردند و مداركش را با خود بردند. بعد به خانه‌اش رفتند و مداركش را از داخل گاوصندوق سرقت كردند. نمي‌دانم قاتلان چقدر از پول‌هاي پسرم را از حسابش برداشت كرده‌اند.»
تحقيقات پرونده نشان از آن دارد كه آخرين بار رضا با دو مظنون پرونده در تماس بوده و پول زيادي براي شروع كار به حساب يكي از مظنون‌هاي پرونده واريز كرده است. بنابراين بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران دستور دستگيري دو مظنون پرونده را صادر كرد و تيمي از ماموران پليس اينترپل براي تحقيقات تكميلي و دستگيري عاملان جنايت تاجر ايراني در فيليپين وارد عمل شدند.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...