نسخه چاپی

كاهش 13 درصدی سرقت و 20 درصدی قتل در پایتخت

رئیس پلیس تهران گفت: وقوع قتل در شهر تهران 20 درصد نسبت به سال گذشته كاهش یافت.

به گزارش نما به نقل از میزان، سردار حسین ساجدی نیا گفت:مركز فوریت های پلیسی 110 تهران بزرگ ضمن حفظ آمادگی و تلاش شبانه روزی رسالت تكریم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و این مرکز به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در تشریح عملکرد 7 ماهه مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران گفت: از آنجایی كه در بروز حوادث اجتماعی یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحت ترین راه دسترسی عموم شهروندان به پلیس، تلفن 110 است،شهروندان تهرانی در7 ماهه نخست سال جاری 6 میلیون و 482 هزار 943 مرتبه زنگ 110 پایتخت را به صدا درآوردند که از این تعداد 2میلیون و 814 هزار و 948 مورد منجر به حضور ماموران بر سر صحنه و انجام عمیات شده و محدوده خدمت رسانی و فعالیت را برای سبز پوشان عرصه نظم و امنیت بسیار گسترده تر از قبل كرده است.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان تهرانی با مرکز فوریت های پلیسی 110 گفت:در هر 24 ساعت قریب به 30 هزار مرتبه زنگ تلفن 110 پلیس پایتخت به صدا در می آید که از این تعداد تماس بیش از 13 هزار مورد آن به عملیات انتظامی منجر می شود و این آمار نشان از فراوانی و گستره مأموریت های پلیس پایتخت است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به حجم بالای تماس های مردمی با تلفن110 فاتب این مهم را نشانه افزایش اعتماد عمومی به عملكرد مجموعه پلیس دانست و افزود:پلیس پایتخت این اعتماد را ارج نهاده و تمامی توان خود را در مسیر جلب رضای باری تعالی و افزایش احساس امنیت و آسایش عمومی شهروندان بكار خواهد بست.

سردار ساجدی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور ماموران در اغلب ماموریت ها ی 110 زیر 7دقیقه صورت گرفته است، گفت:از کل تماس های برقرار شده یک میلیون و 247 هزار و 992 تماس منجر به راهنمایی و دریافت اطلاعات شهروندان از پلیس شده که این موضوع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 20 درصدی داشته و نشان دهنده تعامل خوب و سازنده شهروندان با مجموعه پلیس پایتخت است.

ساجدی نیا با اعلام اینكه مركز فوریت های پلیسی 110 جامع ترین سیستم پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه پلیسی است،گفت: سامانه 110 اثرات ارزشمندی در زمینه پیشگیری از ناهنجاری ها و مقابله با جرائم از طریق حضور سریع پلیس در صحنه داشته است.

رییس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تماس های برقرای شده با مرکز فوریت های پلیسی 110 تهران بزرگ اظهار داشت:تجزیه و تحلیل تماس های شهروندان حکایت از آن دارد که در 7ماهه نخست امسال انواع سرقت 13 درصد، قتل 20 درصد و قاچاق 9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه با اشاره به اینکه تلفن 110 در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی می باشد،از شهروندان به خصوص خانواده های محترم تهرانی خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها،نزاع و درگیری شدید دسته جمعی، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مركز اعلام كنند تا پلیس در كمترین زمان ممكن ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...