نسخه چاپی

صالحی: به اسراییل یك تشكر بدهكاریم

رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید به آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌ها یك تشكر بدهكاریم زیرا قبل از حمله استاكس‌نت، حواس‌مان به این شدت جمع نبود و این كار آنها باعث شد وارد علم جدیدی شویم.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها یک تشکر بدهکاریم زیرا قبل از حمله استاکس‌نت، حواس‌مان به این شدت جمع نبود و این کار آنها باعث شد وارد علم جدیدی شویم.

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با تسنیم در آخرین وضعیت پیگیری حقوقی حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای و پاسخ به نامه دادستان کل کشور اظهار کرد: دوستان ما از نظر حقوقی پیگیر ماجرا هستند و آقای کمالوندی (سرپرست معاونت بین‌الملل سازمان انرژی اتمی) چند روز پیش در همین ارتباط، صحبت‌هایی را با آقای عراقچی انجام داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما پیگیر بُعد حقوقی این ماجرا هستیم گفت: این کار (حمله سایبری به تأسیسات هسته‌ای) در معیارها و ارزیابی‌های بین‌المللی، جرم شناخته می‌شود و گزارش‌های پیدا و پنهان، ناظر بر این است که این اقدام توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام شده است و خودشان نیز به این موضوع اذعان و اعتراف کرده‌اند.

صالحی ادامه داد: حرف ما به آنها که مدعی هستند نباید در امور داخلی دیگران دخالت و کنوانسیون‌های بین‌المللی را رعایت کنند و گوش فلک را راجع به رعایت قوانین بین‌المللی کَر کرده‌اند، این است که به چه دلیلی این کار را انجام داده‌اید؟

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به خرابکاری‌ غربی‌ها افزود: سازمان انرژی اتمی یک نمایشگاهی از خرابکاری‌های صنعتی غرب مثل همین ویروس «استاکس نت» دارد. به عنوان مثال تجهیزاتی را می‌دهند و داخل آن ماده منفجره می‌گذارند تا بعد از مدتی منفجر شود یا اختلالاتی در تجهیزات ایجاد می‌کنند تا بعد از مدتی، فرایند سیستم و کل سیستم را دچار آسیب کند.

صالحی تأکید کرد: ما هر تجهیزاتی که می‌خریم فوراً بکار نمی‌گیریم بلکه انواع آزمایشات را روی آن انجام می دهیم و تا اطمینان کامل حاصل نشود استفاده نمی‌کنیم. برای همین وقتی این اقدامات را انجام دادند( حمله سایبری)، فکر کردند صنعت هسته ای ما متوقف می شود اما دیدند ما کارمان را می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: البته یک تشکر به آنها بدهکاریم زیرا در حقیقت قبل از استاکس نت، حواسمان به این شدت جمع نبود و این کار آنها باعث شد وارد یک علم دیگر شویم و همین که تجهیزات مختلف را از نظر خرابکاری صنعتی آزمایش می‌کنیم کلی به علم ما افزوده می‌شود.

۱۳۹۵/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...