نسخه چاپی

طناب‌دار، عقوبت قتل راننده بیگناه كه التماس می‌كرد كشته نشود

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: حکم قصاص دو مرد جوان که به طرز فجیعی راننده ای را در شیراز به قتل رسانده بودند، در دیوان عالی کشور
تایید شد.
در ابتدای جلسه محاکمه این متهمان که چندی قبل در شعبه سوم کیفری یک برگزار شد، نماینده دادستان شیراز در توضیح کیفرخواست خطاب به قضات شعبه سوم گفت: دی ماه سال 92 خانواده مردی به پلیس خبر دادند وی از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند اما هیچ سرنخی از این مرد پیدا نشد.

پلیس متوجه شد وی کرایه کشی می کرده و روز حادثه نیز برای رساندن دو نفر بیرون رفته بود اما از آنجایی که دو مرد هیچ آدرس دقیقی نداده بودند، پیگیری ماموران بی‌نتیجه ماند. این در حالی بود که هیچ اثری از ماشین این مرد پیدا نشد.

نماینده دادستان ادامه داد: ماموران چند روز بعد از این حادثه متوجه شدند تلفن همراه و خودرو زانتیای وی نیز به سرقت رفته، از این رو به ردیابی تلفن وی پرداخته و در نهایت یک نفر را دستگیر کردند. با دستگیری این متهم وی مدعی شد که با همدستی فردی راننده را به قتل رسانده و سپس جسدش را در یکی از خیابانهای شیراز رها کرده اند.

در نهایت با اعتراف متهم همدستش را نیز دستگیر کردند. با انتقال متهمان به دادسرا و آغاز تحقیقات از آنها مشخص شد این متهمان، سارقان خودروی قربانی هستند. آنها اعتراف کردند راننده جوان را به قتل رسانده اند.

این مقام قضایی در ادامه گفت: من به عنوان نماینده دادستان تقاضای صدور حکم قانونی را دارم. در ادامه اولیای دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و برای قاتلان تقاضای صدور حکم قصاص کردند.

سپس متهم ردیف اول به دفاع از خود پرداخت.

وی گفت: اتهام قتل را قبول دارم و از اتفاقی که افتاده است، بسیار ناراحتم و تقاضای بخشش دارم، من به اتفاق همدستم دست به این سرقت و قتل زدیم. ماجرا از این قرار بود که روز حادثه خودرویی را کرایه کرده و قرار بود به جهرم برویم. پس از طی مسافتی به محل خلوتی رسیدیم ابتدا به راننده نوشابه ای که از قبل داخل آن مواد بیهوش کننده ریخته بودیم تعارف کردیم او از نوشابه خورد اما بیهوش نشد. ما که از بیهوش شدن وی ناامید شده بودیم با چاقو به سمت او حمله ور شدیم. التماس می کرد و می گفت خودروام را ببرید اما من را نکشید. پس از قتل وی جسد را درون صندوق عقب گذاشته و سپس در یکی از خیابان ها رها کردیم.

وی ادامه داد؛ ماشین را برداشتیم و متواری شدیم. در ادامه جلسه دادگاه نوبت به متهم ردیف دوم رسید. متهم نیز به قتل اعتراف کرد.

بعد از پایان دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها هیات قضات وارد شور شدند. در نهایت هر دو متهم به قصاص نفس محکوم شدند.

با اعتراض متهمان پرونده رای در دیوان عالی کشور تایید شد و هر دو در آستانه مجازات قرار گرفتند.

۱۳۹۵/۸/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...