نسخه چاپی

نیروهای ویژه انگلیسی به دنبال «شكار» 200 تبعه این كشور در عراق

نیروهای ویژه هوابرد انگلیس از چندی پیش شروع به شكار تروریست‌های انگلیسی‌تبار در عراق كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیروهای ویژه هوابرد انگلیس که در عراق مستقرند، از طرف فرماندهان خود فهرستی از 200 زن و مرد تروریست انگلیسی حاضر در عراق دریافت کرده و دستور گرفته‌اند که پیش از بازگشت این افراد به انگلستان، آن‌ها را بکشند.

از کماندوهای انگلیسی خواسته شده که برای گرفتن و کشتن این 200 نفر می‌توانند به هر روش و هر وسیله‌ای که ممکن بود، متوصل شوند.

یک مقام ارشد دفاعی انگلیس در مصاحبه با ساندی‌تایمز این خبر را داده و گفته کسانی که قرار است «شکار» شوند، صدها نفرند و ملیت‌های مختلفی دارند و هر کشور به دنبال کشتن اتباع خود است.

مقام مزبور گفته: «این یک مأموریت برای نیروهای ویژه چندین کشور است. نیروهای ویژه هوابرد سهم خودشان را از این مأموریت دارند و به دنبال اتباع بریتانیایی خواهند رفت. این یک مأموریت بازداشت یا قتل است که البته از قبل کلید خورده است.»

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که 700 تبعه انگلیسی در صفوف تروریست‌های عراق و سوریه حاضرند ولی مقامات امنیتی انگلیس 200 نفر را از این میان که هم رتبه و مقام بالاتری دارند و هم تهدید جدی‌تری برای امنیت این کشور هستند را انتخاب کرده‌اند. 12 نفر از این جمع 200 انگلیسی، کسانی هستند که بر پایه دانش به دست آمده در دانشگاه‌های انگلیس، حالا برای داعش بمب می‌سازند.


سالی جونز


سازمان‌های امنیت داخلی و خارجی و قرارگاه ارتباطات دولت انگلیس، این لیست را تهیه کرده‌اند و گفته می‌شود که نام «سالی جونز» از اهالی شهر کِنت که این روزها در سوریه برای داعش نیروگیری می‌کند، در این لیست مرگ قرار گرفته است.

این نشریه انگلیسی صریحاً به اختیار نیروهای ویژه هوابرد برای هرگونه برخورد با بازداشت‌شدگان اشاره کرده و نوشته «شاید» کسانی که از میان این لیست 200 نفره دستگیر می‌شوند، به مقامات عراقی تحویل شوند.

نیروهای ویژه هوابرد از قبل در پایگاه فرماندهی مشترک عملیات ویژه آمریکا در نزدیکی بغداد مستقر شده‌اند.

از تعداد این نیروها خبری در دست نیست ولی تخمین‌ها می‌گوید که بیش از 100 نیروی ویژه هوابرد انگلیسی در عراق و سوریه حضور دارند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس حاضر نشده در این خصوص با خبرنگاران صحبت کند و گفته «نمی‌توانیم در خصوص مسائل مربوط به نیروهای ویژه نظری بدهیم.»

۱۳۹۵/۸/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...