نسخه چاپی

عربستان قصد دارد یك جوان معلول را اعدام كند

یك روزنامه انگلیسی اخیرا فاش كرد كه مسئولان عربستان قصد دارند یك جوان معلول را به اتهام شركت در تظاهرات سال ۲۰۱۱ اعدام كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک روزنامه انگلیسی اخیرا فاش کرد که مسئولان عربستان قصد دارند یک جوان معلول را به اتهام شرکت در تظاهرات سال ۲۰۱۱ اعدام کنند.

به نوشته روزنامه بلفاست تلگراف انگلیس، منیر آدم، جوان ۲۳ ساله عربستانی از سوی دادگاه ویژه کیفری عربستان در ریاض به اتهامات مختلفی از جمله شرکت در اعتراضات اواخر سال ۲۰۱۱ در منطقه الشرقیه این کشور و تعرض به یک پلیس به اعدام محکوم شد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، منیر در زمان بازداشت نابینا و تا حدی ناشنوا بود اما در طول دوره بازداشت به دلیل شکنجه و ضرب و شتم مسئولان عربستانی برای اعتراف گیری شنوایی یکی از گوش‌هایش را به طور کامل از دست داد.

بلفاست تلگراف در ادامه نوشت، اعدام‌های گروهی عربستان از ابتدای سال جاری آغاز شد و عربستان ۴۷ تن از جمله شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان این کشور را اعدام کرد. تاکنون تعداد کل کسانی که در سال جاری میلادی در عربستان اعدام شده‌اند به ۱۰۸ تن رسیده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه عربستان را یکی از کشورهای رکوردار در اجرای حکم اعدام دانست و به نقل از یکی از مسئولان سازمان "ریپریو" (مخالف با حکم اعدام) نوشت، وضعیت منیر آدم نشان می‌دهد که عربستان چقدر در اجرای حکم اعدام برای این افراد آزاد است.

این مسئول سازمان ریپریو در ادامه از هم‌پیمانان عربستان از جمله انگلستان خواست عربستان را به آزادسازی منیر و تمامی کسانی که به خاطر مشارکت در اعتراضات محکوم به اعدام شده‌اند، دعوت کنند.

۱۳۹۵/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...