نسخه چاپی

سارق حرفه‌ای با «مزدا ٣»، موتور می‌دزدید

به گزارش نما - شرق نوشت:در ساعت ١٦:٣٠، ٢١مهر سال جاری و از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری ١٢٦ تهرانپارس اعلام شد یکی از شهروندان، خودرو مسروقه‌اش را در محدوده تهرانپارس شناسایی کرده و درحال‌حاضر در حال تعقیب خودرو مسروقه‌اش است.

با اعلام خبر به مأموران و با توجه به سارق‌بودن سرنشین خودرو مسروقه، بلافاصله مأموران کلانتری ١٢٦ تهرانپارس از طریق تماس با مالک خودرو اقدام به شناسایی محل دقیق تردد خودرو مسروقه مزدا ٣ در تهرانپارس کردند و با حضور در این خیابان و قبل از هرگونه اقدام احتمالی سرنشین خودرو مسروقه برای فرار از محل، وی را دستگیر و به کلانتری ١٢٦ تهرانپارس منتقل کردند.


با تشکیل پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در تحقیقات از صاحب خودرو مزدا ٣ کشف‌شده، کارآگاهان متوجه شدند خودرو مهر ماه سال جاری و در محدوده فلکه اول تهرانپارس سرقت شده است؛ در ادامه و با شناسایی هویت واقعی متهم به نام میثم ٢٧ساله که زمان دستگیری خودش را به نام میلاد معرفی کرده بود، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف در زمینه سرقت خودرو، مواد مخدر و سرقت موتورسیکلت است؛ همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که میثم در سال ١٣٩٠ نیز به اتهام مشارکت در یک نزاع و درگیری منجر به جنایت، دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی به اواخر آذرماه سال گذشته ١٣٩٤ بازمی‌گردد که به اتهام سرقت موتورسیکلت دستگیر شده و مدتی را در زندان گذرانده بود.
با شناسایی میثم به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و در بازرسی از مخفیگاه وی، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی از مدارک شناسایی متعلق به سایر خودروهای مزدا ٣ مسروقه‌ای شدند که متهم بنا بر اعترافاتش، در چند ماه گذشته و در محدوده تهرانپارس، آنها را سرقت کرده است.
با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده از متهم، کارآگاهان موفق به کشف بیش از پنج دستگاه خودرو مزدا ٣ سرقت‌شده به وسیله متهم شدند؛ در بررسی سوابق خودروهای کشف‌شده، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که از یکی از این خودروها برای سرقت موتورسیکلت‌های سنگین (بالای ٢٥٠ سی‌سی) استفاده شده است.
شاکی پرونده سرقت موتورسیکلت سنگین پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی‌پیش، تصویر موتورسیکلت خود را به همراه آگهی فروش آن در سایت... قرار داده بودم که پس از مدت کوتاهی شخصی با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت قصد خرید آن را دارد؛ پس از توافق درباره قیمت موتورسیکلت (٢٤ میلیون تومان)، جوانی به عنوان خریدار و با یک دستگاه خودرو مزدا ٣ به در منزل ما مراجعه کرد و پس از بازدید موتورسیکلت گفت تا چند روز دیگر برای تحویل پول خرید موتور اقدام خواهد کرد».
مالک موتورسیکلت مسروقه در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در مردادماه سال جاری، زمان ورود به داخل پارکینگ مجتمع متوجه شدم که موتور سرقت شده است؛ با طرح شکایت درخصوص سرقت موتور و در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده محل سکونتمان، موفق به شناسایی همان جوان مدعی خرید موتورسیکلت خود شدم که در روز سرقت نیز با یک دستگاه خودرو مزدا ٣ به محل زندگی ما مراجعه کرده است؛ در ادامه مشخص شد که خودرو مزدا ٣ داخل تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته نیز دارای سابقه سرقت است».
با توجه به اظهارات مالک موتورسیکلت، مواجهه حضوری متهم پرونده، میثم و مالک موتورسیکلت مسروقه انجام و بلافاصله متهم شناسایی شد.
با شناسایی متهم پرونده به وسیله مالک موتورسیکلت مسروقه، وی صراحتا به سرقت موتورسیکلت از داخل پارکینگ محل سکونت مال‌باخته اعتراف کرد و درخصوص نحوه سرقت موتور نیز به کارآگاهان گفت: حدودا یک سال پیش من خودم مالک همین موتورسیکلت بودم! که به دلیل اعتیاد شدید به شیشه مجبور به فروش آن شدم تا اینکه چندی‌پیش، در زمان جست‌وجو در داخل سایت... به صورت کاملا اتفاقی موفق به شناسایی موتورسیکلت خود شدم؛ با توجه به اینکه کلید یدک موتورسیکلت را از قبل نزد خود داشتم، در تماسی تلفنی با فروشنده موتور به در خانه ایشان رفته و پس از رؤیت موتور و اطمینان از اینکه این موتور همان موتورسیکلت سابق بنده است، تصمیم گرفتم در زمانی مناسب برای سرقت آن اقدام کنم».
متهم در ادامه اعترافاتش، با اشاره به انجام سرقت‌های مشابه موتورسیکلت‌های سنگین با استفاده از خودروهای مزدا ٣ مسروقه عنوان کرد:‌«در یک فقره از سرقت‌ها نیز، پس از شناسایی فروشنده موتور در شهرستان دماوند، با یک دستگاه خودرو مزدا ٣ مسروقه - که چند روز پیش از آن اقدام به سرقت آن در منطقه تهرانپارس کرده بودم – به این شهرستان رفته و در زمان بازدید موتورسیکلت، سوئیچ خودرو مزدا ٣ را در اختیار فروشنده موتور گذاشتم و از او خواستم به بهانه اطمینان از سلامت موتور اجازه دهد با آن مقداری رانندگی کنم؛ فروشنده موتور نیز با اطمینان از این موضوع که من واقعا خریدار هستم، موتور را برای دقایقی در اختیار من گذاشت؛ من نیز از همین فرصت استفاده کردم و پس از سرقت موتور، به‌سرعت به تهران آمدم».
سرهنگ کارآگاه امیر افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده جرائم ارتکابی متهم، تاکنون بیش از ١٠ دستگاه خودرو مزدا ٣ سرقت شده که تعدادی از آنها در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران به وسیله متهم رها شده بودند، کشف و به مالکان آنها بازگردانیده شده است».
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ درخصوص سرقت‌های موتورسیکلت‌های سنگین به وسیله متهم پرونده نیز گفت: «با انجام اقدامات پلیسی، تعدادی از شکات شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد که تمامی این افراد از طریق سایت... قصد فروش موتورسیکلت‌های خود را داشته‌اند که همگی آنها به شیوه‌ای یکسان (استفاده متهم از خودرو مزدا ٣ مسروقه) مورد سرقت موتورسیکلت قرار گرفتند و متهم نیز برابر اعترافات تکمیلی، موتورسیکلت‌های مسروقه بعضا چند‌ده‌ میلیون تومانی را به قیت هر دستگاه سه تا پنج میلیون تومان به فروش رسانده است که اقدامات تکمیلی درخصوص دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف موتورسیکلت‌های مسروقه در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است».

۱۳۹۵/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...