نسخه چاپی

دلیلی ندارد مردم پول اینترنت را گران بدهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «وقتی میزبانی تولید محتوا در ایران باشد، دلیلی ندارد كه مردم پول اینترنت بین‌الملل را گران بدهند.»

به گزارش نما، محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره سیاست کاهش تعرفه اینترنت اظهار داشت: «در حال حاضر همه شرکت‌هایی که تولید محتوا می‌کنند و همچنین شرکت‌هایی که به مردم اینترنت می‌دهند، متوجه شدند که نیازمندی‌های مردم متفاوت است و براساس آن، تولید محتوا کردند.»

وی با بیان این‌که مردم به دنبال اینترنت ارزان هستند، افزود: «وقتی میزبانی تولید محتوا در ایران باشد، دلیلی ندارد که مردم پول اینترنت بین‌الملل را گران بدهند. به همین دلیل، وقتی از محتوای داخل استفاده می‌شود، در بستر شبکه ملی اطلاعات، به طور طبیعی اینترنت مردم ارزان تمام می‌شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که در حال حاضر ما قیمت اینترنت را پایین آوردیم، تصریح کرد: «از پارسال به حال، تعرفه اینترنت در دو مرحله کاهش یافته است.»

واعظی عنوان کرد: «پارسال نرخ هر گیگ ترافیک اینترنت ثابت از 4 هزار و 500 تومان به 3 هزار و 600 تومان کاهش پیدا کرد. در مرحله بعد، در سال‌جاری این نرخ تا 2 هزار و 950 تومان پایین آورده شد. بر این اساس، برای کسانی که یک گیگ اینترنت خرید می‌کنند، 17درصد و در خصوص کسانی که مثلا 10گیگ اینترنت می‌خرند، 33 درصد کاهش قیمت وجود دارد.»

واعظی متذکر شد: «در رابطه با اینترنت موبایل هم باید بگویم قیمت آن از 14 ریال به 0.5 ریال و در مرحله بعد، به 0.4 ریال کاهش پیدا کرد. به این طریق، اینترنت در حال حاضر برای مردم ارزان شده است.»

۱۳۹۵/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...