نسخه چاپی

ترامپ: با داعش می جنگم نه بشار اسد

رئیس‌جمهور منتخب آمریكا در اولین اظهارات خود بعد از پیروزی در انتخابات آمریكا گفت: دیدگاهی بر خلاف نظر بسیاری از افراد درباره سوریه دارد. او با عقب‌نشینی از موضع قبلی‌اش درباره اوباماكر گفته است كه بخش‌های اصلی طرح نظام بهداشتی باراك اوباما را دست نخورده نگاه خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اولین اظهارات خود بعد از پیروزی در انتخابات آمریکا گفت: دیدگاهی بر خلاف نظر بسیاری از افراد درباره سوریه دارد. او با عقب‌نشینی از موضع قبلی‌اش درباره اوباماکر گفته است که بخش‌های اصلی طرح نظام بهداشتی باراک اوباما را دست نخورده نگاه خواهد داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال در حالی برای پذیرش بخش‌های کلیدی طرح باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرده که پیشتر وعده داده بود این قانون سال ۲۰۱۰ را ملغی می‌کند. او اکنون ابراز تمایل کرده است که جوانان زیر پوشش والدین خود از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

او گفته است که حفظ بخش‌های کلیدی برنامه نظام بهداشتی باراک اوباما را مردود نمی‌داند. ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی مکررا قول لغو آن قانون را داده بود اما پس از دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید از احتمال سازش در این باره صحبت کرده است.

این قانون، داشتن بیمه بهداشتی را برای همه شهروندان اجباری می‌کند و هر چند در آمریکا بیمه دولتی وجود ندارد اما دولت بسته به درآمد خریداران بیمه به بعضی از آنها سوبسید می‌دهد.

ترامپ به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که مایل به حفظ دو بخش عمده آن قانون است چون خیلی از آنها را می‌پسندد. یکی از آنها ممنوعیت خودداری از فروش بیمه به افراد به دلیل بیماری‌هایی است که از قبل به آنها مبتلا شده‌اند. دیگری که ترامپ به آن اشاره دارد به نوجوانان امکان می‌دهد پس از بلوغ هم تا چند سال زیر بیمه والدین بمانند.

ترامپ به وال استریت ژورنال گفت، ملاقات یک ساعت و نیمه روز پنج‌شنبه با اوباما بود که باعث شد در تلاش برای لغو کامل آن قانون موسوم به "اوباماکر" بازبینی کند.

او در برج ترامپ در نیویورک گفت: "به رئیس جمهور گفتم پیشنهاد او را بررسی می‌کنم و از روی احترام چنین خواهم کرد. در نهایت اوباماکر اصلاح، لغو یا جایگزین ‌خواهد شد.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی اوباماکر را "یک فاجعه کامل" خوانده بو.د در صورت لغو آن قانون حدود ۲۲ میلیون آمریکایی بیمه خود را از دست خواهند داد. جمهوری خواهان در کنگره که به شدت با آن قانون مخالفند تاکنون ۵۰ بار رای به لغو آن داده‌اند که به موانع قانونی خورده است. آنها آن قانون را تلاش اوباما برای سوسیالیستی کردن جامعه آمریکا می‌دانستند.

ترامپ همچنین در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که آن بخش‌هایی که او تلاش دارد از طرح اوباماکر نگاه دارد، "ارزشمندترین دارایی‌ها" هستند. این مصاحبه ترامپ قرار است یکشنبه منتشر شود.

علاوه بر این، ترامپ در واکنش به اعتراضات سراسری به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت که متحد کردن کشور از اولویت‌های اوست. به گفته او، انجام این کار تنها با ایجاد شغل ممکن خواهد بود.

ترامپ در بحث سیاست خارجی هم گرچه به صورت جزئی اشاره نکرد اما گفت که برنامه‌اش از سیاست اوباما برای یافتن گروه‌های اپوزیسیون سوری میانه‌رو برای حمایت در جنگ داخلی سوریه متفاوت است. او تاکید کرد که نظرش درباره مردم سوریه با بسیاری از مردم متفاوت است.

او گفت، تمرکز اصلی روی مبارزه با داعش در سوریه خواهد بود و نه عزل بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه.

او افزود: رویکرد من این است که شما در سوریه می‌جنگید، سوریه هم با داعش می‌جنگند و شما هم باید از شر داعش خلاص شوید. روسیه الان کاملا متحد سوریه است و اکنون شما ایران را دارید که در حال قدرت گرفتن است و به خاطر ما با سوریه متحد شده است... اکنون ما از شورشیان علیه سوریه حمایت می‌کنیم و اصلا نمی‌دانیم آنها چه کسانی هستند. اگر آمریکا به اسد حمله کند، ما نهایتا به جنگ با روسیه و جنگ با سوریه می‌رسیم.

ترامپ همچنین درباره مساله اسرائیل – فلسطین که قبلا گفته بود "جنگی که هرگز به پایان نمی‌رسد" ابراز امیدواری کرد که توافقی میان طرفین حاصل شود. او گفت که به عنوان یک میانجی تمایل دارد که چنین توافقی حاصل شود.

از سوی دیگر ترامپ اشاره کرد که با رهبران بسیاری به استثنای رئیس‌جمهوری چین صحبت کرده و حرف‌های آنها را شنیده است اما پیام زیبایی از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دریافت کرده و تماس تلفنی با او در روزهای آینده در برنامه کاری‌اش است.

۱۳۹۵/۸/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...