نسخه چاپی

مجلس افغانستان وزیر خارجه و دو وزیر دیگر را عزل كرد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: مجلس افغانستان امروز (شنبه) سه وزیر از جمله وزیر خارجه را به دلیل "عملکرد ضعیف" و "ناکامی در صرف بودجه تخصیصی در زمان تعیین شده" برکنار کرد.



عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس افغانستان به رویترز گفت: صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه برکنار شد و ما از رییس جمهور می‌خواهیم تا نامزد دیگری را برای این پست و تصدی دو وزارتخانه دیگر معرفی کند.

قانون‌گذاران مجلس افغانستان علاوه بر وزیر خارجه، نسرین اوریا خیل، وزیر کار و امور اجتماعی و محمود بلیغ، وزیر فواید عامه را استیضاح و به آنها رای عدم اعتماد دادند.

در آغاز جلسه استیضاح عبدالظاهر قدیر، نایب اول مجلس نمایندگان افغانستان دلیل استیضاح این وزیران را مصرف کمتر از ۷۰ درصد بودجه، تخطی قانونی و عدم باز پرداخت پول پیش پرداخت که در نزد آنها است، عنوان کرد.

او گفت که این افراد از مصرف بودجه سال ۱۳۹۴ تا زمان مشخص عقب مانده‌اند.

محمد علی زاده، نماینده مردم ولایت غزنی در مجلس نمایندگان که گزارش مصرف نهایی (قطعیه) سال ۱۳۹۴ را به مجلس عمومی نمایندگان گزارش می‎داد، گفت که مصرف این وزیران کمتر از ۷۰ درصد بوده است.

شب گذشته محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری‌ افغانستان، با هیات اداری و اعضای مجلس نمایندگان دیدار کرد.

او به نمایندگان گفته بود که مشکل عمدۀ مصرف بودجه در زمان مصرف آن است، حداقل صد کشور دنیا در مصرف بودجه مشکلات دارند که از این مجموع در حدود ۱۰ الی ۲۰ کشور مشکل بودجه خود را حل کردند.

رئیس‌جمهوری افغانستان مشکل دیگر عدم مصرف‌ بودجه را وابستگی به بودجه غیراختیاری عنوان کرده بود که به گفته او در این زمینه مصرف بودجه نیز محدودیت‌هایی را داشته‌ است.

۱۳۹۵/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...