نسخه چاپی

داعش به عناصر خود دستور عقب‌نشینی به مركز موصل را صادر كرد

فرمانده عملیات بزرگ "قادمون یا نینوی" اعلام كرد كه پیروی نیروهای عراقی از چندین محور باعث شده است، عناصر داعش عقب نشینی به مركز شهر موصل را آغاز كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، فرماندهی اتاق عملیات «قادمون یا نینوی» (نینوی ما داریم میاییم) از پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز شهر موصل خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «المعلومه» عراق، «نجم الجبوری» فرمانده این عملیات روز شنبه (امروز) اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق و نهاد مبارزه با تروریسم به شکل قابل توجه و سریع در حال پیشروی در ناحیه‌ها و شهرستان‌های شرقی و شمالی شهر موصل هستند.

جبوری با موفقیت آمیز خواندن این عملیات، تصریح کرد که با وجود اینکه نیروهای عراقی اقدام به تأمین امنیت بیشتر خانواده‌ها کرده و درگیری‌های را از مناطق آن‌ها دور کرده‌اند، ولی این خانواده‌ها به دلایل امنیتی همچنان در داخل خانه‌هایشان محاصره هستند.

این فرمانده عراق افزود، داعش از ترس رویارویی با نیروهای امنیتی این کشور، به عناصر تروریستی خود دستور عقب‌نشینی به مرکز شهر موصل را صادر کرده است.

نیروهای عراق و نهاد مبارزه با تروریسم امروز توانستند دو محله موصل به نام‌های «الاوربجیه» و «القادسیه دوم» را به تصرف خود درآورند.

عملیات "قادمون یا نینوی" از بامداد روز دوشنبه (26 شهریور ماه) به فرمان حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شروع شده است.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...