نسخه چاپی

مرد هزارچهره ،این بار در شیراز

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: راز تبهکاری های مرد هزار چهره که اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از مردم در شیراز به بهانه های واهی کرده بود، فاش شد.

چندي قبل ماموران شيراز از فعاليت فردي به عنوان كارچاق كن در اين شهرستان مطلع شدند. به دنبال آن پرونده اي تشكيل و تحقيقات در اين رابطه آغاز شد. در تحقيقات، فردي به دادسراي شيراز مراجعه كرد و مدعي شد كه در دام يك تبهكار گرفتار شده است.
اين مرد به بازپرس گفت: مدتي قبل قصد دریافت حقوق بازنشستگی و از کارافتادگی را داشته که در رفت و آمدهايي كه به بیمه داشتم با فردي آشنا شدم كه خودش را بازرس معرفي كرد و مدعي شد كه مي تواند مشکلم را حل و شرایطی ایجاد کند تا از مزایای بازنشستگی استفاده کنم.
وي افزود: او مدعي بود كه در جاهاي مختلف آشنا دارد. طوري رفتار مي كرد كه گويا يك مرد صاحب نفوذ است. در واقع جايي براي ترديد نگذاشت. مدتها با او در تماس بودم تا اينكه يك بار پس از گرفتن مبلغي پول از من به طور ناگهاني ناپديد شد.
وي گفت: هر چه با موبايلش تماس مي گرفتم كسي گوشي را جواب نمي داد، من تصميم گرفتم از اين فرد شكايت كنم. با شكايت اين مرد، به دستور مقامات قضايي تحقيقات آغاز شد.
در حالي كه تحقيقات براي دستگيري اين مرد ادامه داشت فرد ديگري نيز كه به همين شيوه اغفال شده بود، شناسايي و از او نيز تحقيق شد.
وي گفت: مردي با معرفي خود به عنوان بازرس نظرم را جلب كرد و با فريب من و با ادعاي اينكه قادر است برايم حقوق بازنشستگی بگیرد با دريافت مبلغي وجه نقد مرا فريب داد و سپس متواري شد.
در ادامه مسير تحقيقات ماموران وارد مرحله تازه اي شدند و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري اين مرد هزار چهره آغاز شد. در گام بعدي تحقيقات ماموران دريافتند كه اين مرد خود را به هر فردي با يك اسم معرفي كرده است، از اين رو ماموران خود را در مقابل يك پرونده پيچيده ديدند.
در حالي كه تحقيقات در اين رابطه ادامه داشت سرنخ هايي به دست آمد در نهایت با انجام اقدامات پلیسی ماموران منزل متهم را در يكي از خيابان هاي شيراز شناسايي و براي دستگيري وي وارد عمل شدند. ماموران با محاصره آن منزل پس از اخذ مجوز قضايي وارد آنجا شده و وي را دستگير كردند.
در تحقيقات سرنخ هايي به دست آمد و مشخص شد كه اين مرد 36 ساله با شيوهها و شگردهاي خاصي از مردم كلاهبرداري كرده است، از اين رو به دستور بازپرس پرونده براي وي قرار بازداشت موقت صادر شد.
در ادامه از متهم تحقيقات به عمل آمد و ماموران پي بردند نامبرده افرادي را كه به هر شكلي مشكل داشته شناسايي و خودش را با عناوين مختلف از جمله بازرس معرفي كرده و با وعده هاي پوچ و واهي افراد ساده لوح را اغفال كرده است.
سپس ماموران به بازرسي از محل كار وي پرداخته و تعدادي كارت ملي و شناسنامه مربوط به افراد مختلف و تعداد زيادي اوراق جعلي به دست آوردند.
در ادامه فاش شد كه اين فرد به بهانه هاي مختلف از جمله جور كردن بيمه و رفع مشكلات مردم در بیمه تعداد زيادي را اغفال كرده و از اين طريق ميليون ها تومان به جيب زده است.
گفتني است اين متهم هم اكنون در بازداشت به سر مي برد.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...