نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای تبدیل فلسطینیان ساكن قدس به یك اقلیت

كارشناس مسائل شهرك‌سازی گفت كه فلسطینیان نسبت به اجرای طرح‌های جدید شهرك‌سازی رژیم صهیونیستی بسیار نگران هستند كه خطرناك‌ترین آنها "نمای قدس" نام دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خلیل تفکجی کارشناس مسائل شهرک‌سازی گفت که دلیل این نگرانی به پیامدهای ساخت شهرک‌های اسرائیلی جدید بر می‌گردد، زیرا در صورت ساخت و ساز شهرک‌های یهودی در بیت‌المقدس یک واقعیت جدید در آن شکل می گیرد و بافت جمعیتی و جغرافیایی و ساختار سیاسی آن دستخوش تغییر می‌گردد و فلسطینیان ساکن قدس به یک اقلیت غریب مبدل می‌شوند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی یادآور شد که دشمن صهیونیستی قصد دارد چندین پروژه بزرگ را در شهر قدس به اجرا درآورد که این اقدام پیامدهای وخیمی دربرخواهد داشت، این رژیم قصد دارد چندین منطقه صنعتی بر روی زمین های فلسطینیان غرب قدس ایجاد کند و با ساخت هزاران واحد مسکونی در شهرک های جدید در اطراف قدس موافقت کرده است. اسرائیل همچنین قصد دارد به‌منظور محاصره مسجد مبارک الاقصی چندین طرح در اطراف آن به اجرا درآورد.

وی یادآور شد که اجرای طرح‌های جدید شهرک‌سازی موجب تغییر چهره بیت‌المقدس و کاهش تعداد فلسطینیان ساکن قدس از 37 درصد به 12 درصد و همچنین از بین رفتن خط سبز می‌شود، این خط در حقیقت یک خط فرضی است که کرانه باختری از جمله قدس را از سرزمین‌های اشغالی 1948 جدا می‌سازد.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...