نسخه چاپی

رسانه‌های آمریكایی:تجمعات خیابانی وارد هفته دوم شد

عکس خبري -رسانه‌هاي آمريکايي:تجمعات خياباني وارد هفته دوم شد

رسانه‌های خبری آمریكا تداوم اعتراضات خیابانی به پیروزی «ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری‌ این كشور را پوشش دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی به ادامه تظاهرت بعد از انتخاباتی آمریکا در سرتاسر این کشور و تداوم آن اشاره کرد.

اعتراض‌های ایجاد شده به دنبال انتخاب «دونالد ترامپ» جمهوریخواه یکشنبه شب نیز در شهرهای مختلف آمریکا ادامه یافت و وارد هفته دوم شد.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از اهالی آمریکا تاکنون در شهرهای مختلف از روز آغاز انتخابات به این سو در تظاهرات شرکت داشتند. «پورتلند» اولین شهری بود که هرج و مرج پسا انتخاباتی در آنجا قبل از اعلام رسمی پبروزی ترامپ آغاز گشت.

در این شهر پلیس با مردم به زرد و خورد پرداخت و‌ حتی آن‌را «شورش» نام نهاد و از دستگیری بیش از صد نفر در هفته گذشته خبر داد.


پلیس پورتلند یکشنبه شب نیز اعلام کرد که دیگر شخصی را دستگیر نکرده و تجمع‌های خیابانی مسالمت آمیز بودند.

روز گذشته همچنین از وقوع ناآرامی‌های دیگر در نیویورک، لس آنجلس، اوکلند، سن فرانسیسکو، فیلادلفیا و فورت لادردیل و فیلادلفیا و دیگر مکان‌ها خبر رسید.

به نوشته واشنگتن پست، نشانه‌هایی مبنی بر خاتمه تجمع‌ها نه تنها مشاهده نمی‌شود بلکه برخی گروه‌ها خواستار تظاهرات مردم در واشنگتن و در زمان مراسم تحلیف ترامپ در ماه ژانویه شده‌اند .

تظاهر کنندگان نیز دلیل حضور خود را در تجمع های خیابانی اعلام داشتند. برخی به نتایج غیرمنتظره ایراد می‌گرفتند و برخی دیگر در زمینه رویکردهای ضد مهاجرتی ترامپ ناخرسند بودند.


«کلین کانوی» مدیر برنامه‌های انتخاباتی ترامپ روز گذشته به شبکه خبری «فاکس نیوز » گفت که اوباما و کلینتون باید معترضان را آرام کنند.

ترامپ نیز از حضور معترضین و رسانه‌های پوشش دهنده این رویداد انتقاد کرده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز از بروز ناآرامی‌ها در شهرهایی چون لس آنجلس،نیویورک و سن فرانسیسکو خبر داد.

تجمع کنندگان در منهتن نیویورک نسبت به سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ انتقاد کردند و یکی از آن‌ها گفت: «ترامپ نمی‌تواند 11میلیون نفر مهاجر غیر قانونی را اخراج کند.»


به نوشته سی‌ان‌ان، برخی دیگر مشروعیت پیروزی ترامپ بر کلینتون را زیر سئوال بردند. در لس آنجلس نیز حدود صد نفر تظاهرات آرامی را در مقابل ساختمان شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار کردند.

معترضین در خیابان‌های ماساچوست، فیلادلفیا، اوکلند، سن فرانسیسکو و شیکاگو آتش برپا کردند.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...