نسخه چاپی

2 فرزند مرد افغانی 15 سال بعد از قتل پدرشان، انتقام او را گرفتند

به گزارش نما - ایران نوشت: نخستین روز اردیبهشت سال 94 قتل مرد میانسالی به کارآگاهان جنایی زاهدان اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان جنایی راهی محل حادثه شدند.آنها پس ازمشاهده جسد مرد میانسالی به نام امیردریافتند اوپشت فرمان کامیونش و با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

آنها درادامه دریافتند قربانی جنایت یک دورگه ایرانی، افغانی است که دائم به کشور افغانستان رفت و آمد دارد. از سوی دیگر خانواده امیر در تحقیقات گفتند: یکی از اقوام‌شان 15 سال قبل در افغانستان مرتکب جنایتی شده است.به همین خاطر احتمال می‌دهند امیر قربانی انتقام کینه جویانه شده باشد.

بدین ترتیب پس از بررسی‌های جنایی، کارآگاهان موفق به کشف راز این جنایت شدند. آنها پی بردند دو پسر مقتول، که درزمان قتل خردسال بوده‌اند، درتمام این سال‌ها کینه قاتل پدر را در دل پرورانده و سرانجام برای انتقامجویی عجیب، به ایران آمده و یکی از اقوام عامل قتل پدرشان را کشته و بعد هم به کشورشان بازگشته‌اند.

با مشخص شدن هویت اصلی عاملان جنایت، مخفیگاه‌های احتمالی دو برادر در ایران تحت نظر گرفته شد تااینکه هفته گذشته کارآگاهان دریافتند دو برادر به تصور اینکه پلیس دیگر در تعقیب آنها نیست، وارد ایران شده و به اصفهان رفته‌اند. کارآگاهان جنایی پس از هماهنگی‌های قضایی راهی اصفهان شده و آنها را درعملیاتی غافلگیرانه بازداشت کردند.

دو برادر پس از دستگیری به زاهدان منتقل شده و به قتل اعتراف کردند. یکی از آنها به کارآگاهان گفت: «15 سال قبل پدرما برای دزدی به خانه‌ای در افغانستان رفته بود اما صاحب خانه بیدارشد واو را کشت اما دادگاه قاتل پدرمان رابه قصاص محکوم نکرد. مدتی بعد هم قاتل آزاد و متواری شد. اما کینه قاتل پدرمان را به دل گرفته بودیم. از طرفی در تمام این سال‌ها مادرمان دائم از ما می‌خواست انتقام پدرمان را بگیریم.او دائم آتش خشم و انتقام را در دل ما شعله ورنگه می‌داشت. به همین دلیل من و برادرم تصمیم گرفتیم تا از قاتل پدرمان انتقام بگیرم. اما وقتی موفق نشدیم خودش را پیدا کنیم تصمیم گرفتیم یکی از اقوامش را به جای او بکشیم. با این نقشه راهی ایران شدیم ومرد 34 ساله را پشت فرمان کامیونش کشتیم.»

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به «ایران» گفت: متهمان دو برادر 23 و 26 ساله هستند که به تحریک مادرشان نقشه جنایت را اجرا کرده‌اند. آنها پس از اقرار به جنایت با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و تحقیقات تخصصی در این خصوص ادامه دارد.

۱۳۹۵/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...