نسخه چاپی

45 مدیر ایرانی جهانی شدند

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: مدیران منابع انسانی باید همه‌جانبه‌نگر، حرفه‌ای، دارای صبر و حوصله و از همه مهمتر در سازمان دارای وجاهت و محبوبیت باشند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، منصور معظمی در دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، به چهار رویکرد نوین در حوزه منابع انسانی اشاره کرد و افزود: مدیران منابع انسانی شریک استراتژیک سازمان و عامل فرهنگ و تغییر در سازمانها محسوب می‌شوند.
وی عنوان کرد: فرآیند تغییر در سازمان‌ها طولانی‌مدت و هزینه‌بر است و مدیران نباید به دنبال نتیجه‌گیری در کوتاه‌مدت باشند.
معظمی متذکر شد: بایستی استانداردهای فرهنگی را به فرآیندهای منابع انسانی گره بزنیم و امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی یک بحث جدی را در خصوص فرهنگ سازمانی آغاز کند.
وی، بحث حسابرسی و حسابداری مدیریت منابع انسانی و هم چنین مدیریت منابع انسانی سبز را دو رویکرد جدید دیگر در حوزه منابع انسانی عنوان و تصریح کرد: حوزه منابع انسانی باید با تبیین سیاست‌هایی در حوزه منابع انسانی استفاده بهتر و بیشتر از منابع سازگار با محیط زیست را فراهم سازد.
رئیس شورای سیاستگذاری دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی در بخش دیگری از سخنان خود، به بررسی سیمای اقتصاد ایران از منظر شاخص‌های جهانی از جمله شاخص توسعه و سرمایه انسانی پرداخت و گفت: مقایسه برخی شاخص‌های جهانی کشور با کشورهای منطقه آزاردهنده است که باید در این خصوص اقدامات مناسبی صورت پذیرد.
معظمی همچنین توانمندسازی منابع انسانی را یکی از مباحثی عنوان کرد که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پیگیر آن است؛ چراکه توانمندسازی منابع انسانی یکی از راهکارهای اثربخش تحقق ابلاغیه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.
رئیس ایدرو همچنین با اشاره به طرح تربیت ۵۰۰ مدیر برتر جهانی که یکی دیگر از برنامه های سازمان گسترش در حوزه منابع انسانی محسوب می‌شود، گفت: با تعیین شایستگی‌های مدیران در کلاس جهانی، ۲۵ نفر تاکنون برگزیده شدند و این طرح از ابتدای آذرماه آغاز می‌شود و هزینه عمده اش را هم سازمان گسترش پرداخت می‌کند.
معظمی با بیان اینکه یکی از انتظاراتی که از حوزه منابع انسانی می‌رود، تدوین مطالبات صنفی حوزه منابع انسانی کشور است، خاطرنشان کرد: نباید حوزه منابع انسانی را با تصمیم‌گیری‌های عجولانه دچار اختلال کنیم و امنیت آن را خدشه‌دار کنیم و نهادهای تصمیم‌گیر باید در تصمیمات خود در حوزه منابع انسانی حساس و محتاط باشند.
وی ابزار امیدواری کرد قبل از اینکه مجامع تصمیم‌گیری در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ کنند، ما باید بتوانیم نقطه نظرات خودمان را به آنها انتقال دهیم تا آنها بتوانند تصمیم‌های مناسب بگیرند.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...