نسخه چاپی

دیدار ترامپ با كابوس اتحادیه اروپا

روزنامه كمرسانت در تحلیلی با اشاره به نگرانی عمیق اتحادیه اروپا و ناتو از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریكا از برنامه های این دو برای تعدیل مواضع ترامپ خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: روزنامه کمرسانت در تحلیلی با اشاره به نگرانی عمیق اتحادیه اروپا و ناتو از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا از برنامه های این دو برای تعدیل مواضع ترامپ خبر داده است.

روزنامه کمرسانت در تحلیلی به قلم سرگئی استروکان نوشته است انتخاب شدن دونالد ترامپ به سمت رئیس‌جمهور آمریکا باعث فعالیت شدید متحدان اروپایی آمریکا شد. نتایج انتخابات موضوع اصلی نشست دو روزه شورای امور خارجه اتحادیه اروپا و همچنین نشست مشترک وزرای امور خارجه و دفاع خواهد بود.

اظهارات ریاست اتحادیه اروپا و ناتو حاکی از قاطعیت آنها برای کاهش ریسک‌ها و جلوگیری از حرکات شدید در روابط با آمریکا و نیل به استمرار سیاست آن نسبت به روسيه، ایران و امنیت جمعی است.

عملیات کاهش هزینه‌های انتخاب شدن ترامپ برای روابط دوجانبه فوق العاده دشوار خواهد بود. برای درک میزان دشواری این امر مي‌شود به سخنان لیندسی گراهام جمهوریخواه سرشناس اشاره کرد که گفته است "کلمات دونالد ترامپ و سیاست خارجی از هم آسمان تا زمین فاصله دارند... ترامپ حین صحبت از روسيه "به احمق شباهت پیدا می‌کند".

یک دیدار نگران کننده

ترامپ هم دست روی دست نگذاشته و شنبه گذشته با نایجل فراژ رهبر اسبق حزب استقلال انگلستان از اتحادیه اروپا ملاقات کرد. این فرد کسی است که یکی از بزرگترین ضربات را به همگرایی اروپایی وارد کرده است و از او با نام کابوس اتحادیه اروپا یاد می شود.

اروپایی ها معتقدند اگر این اتحادیه یک دشمن قسم خورده داشته باشد او همان نایجل فراژ است که حالا روابط دوستانه اش با دونالد ترامپ برای آنها به کابوس مضاعف تبدیل شده است.

فراژ قبل از ملاقات در مصاحبه با رسانه‌های انگلستان به شوخی گفته بود: اگر دونالد ترامپ به سفیر بدبین نسبت به همگرایی اروپا نیاز داشته باشد آماده‌ام سفیر او در اتحادیه اروپا باشم.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...