نسخه چاپی

توصیه های وزارت بهداشت در زمان آلودگی هوا

رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت توصیه هایی را در مورد رعایت چندین اصل در زمان آلودگی هوا ارائه داد.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت توصیه هایی را در مورد رعایت چندین اصل در زمان آلودگی هوا ارائه داد.

دکتر خسرو صادق نیت با بیان اینکه چندین شاخص در مورد آلودگی هوا مورد بررسی قرار می گیرد خاطر نشان کرد: هم اکنون فقط 1 شاخص که ذرات کمتر از 2.5 میکرون هستند در شرایط مناسبی قرار ندارد و به دلیل اینکه این ذرات می تواند وارد ریه شده و جذب شوند لذا توصیه می شود که تا حد امکان افراد در معرض هوای آزاد قرار نگیرند.

وی در پاسخ به پرششی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه هوای آلوده ای که در محیط بیرون قرار دارد در داخل منازل نیز وارد می شود و لذا همان آلودگی ممکن است در مراکز در بسته نیز حضور داشته باشد گفت: هوای داخل منازل و محیط های در بسته با هوای بیرون تفاوت دارد بیشتر آلاینده ها حاصل سوخت مواد محترقه وسایل نقلیه است که در محیط بیرون اتفاق می افتد پس محیط داخل منزل به دلیل ساکن بودن هوا و جذب برخی از آلاینده توسط جداره ها میزان کمتری آلایندگی وجود دارد.

دکتر صادق نیت در مورد مصرف لبنیات و سبزیجات تازه در زمان آلودگی هوا که تاکید زیادی در مورد آن می شود گفت: مواد خوراکی به تنهایی نمی توانند عامل موثری برای جلوگیری از جذب آلودگی باشند . استفاده از لبنیات، سبزیجات و میوه های تازه باعث بالا رفتن مقاومت بدن می شود پس مصرف اینگونه موادخوراکی را نباید فقط منحصر به زمان های آلودگی هوا دانست.

وی به شهروندان توصیه کرد تا در زمان آلودگی هوا به هیچ عنوان فعالیت های ورزشی و بدنی نداشته و تا حد امکان در فضای باز نیز قرار نگیرند.

این مقام بهداشتی کشور با بیان اینکه هم اکنون آلودگی هوا در وضعیت خطرناک نیست و با این شاخص نیز فاصله زیادی دارد خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی با رعایت همین اقدامات ذکر شده می توان تا حد زیادی از بروز آسیب مصون ماند.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...