نسخه چاپی

شوك بورس بعد از ترامپ برطرف شد

با وجود بازگشایی یك نماد متوقف بانكی شاخص كل بورس امروز با 105 واحد كاهش به رقم 79 هزار و 236 واحد رسید.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین در جریان معاملات امروز در تالار حافظ بیش از یک میلیارد و201 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از دو هزار و 732 میلیارد ریال در 71 هزار و 682 بار معامله شد.

امروز بعد از اتمام ساعت فعالیت بورس تهران شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 37 واحد، شاخص آزاد شناور 302 واحد و شاخص بازار اول 270 واحد افت داشت.

این در حالی است که شاخص کل (هم وزن) دو واحد، شاخص قیمت (هم وزن) دو واحد، و شاخص بازار دوم 889 واحد رشد داشت.

بیشترین تاثیر منفی را در شاخص امروز نمادهای فلزی و معدنی به عهده داشتند، اما نمادهای نفتی تاثیری مثبت بر معاملات تالار بورس داشتند.

نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، کچاد (چادرملو)، فولاد (فولادمبارکه) و وسینا (بانک سینا) شاخص را پایین کشیدند، در مقابل، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، پارسان (نفت و گاز پارسیان) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) با تاثیر مثبت، مانع افت بیشتر شاخص شدند.

یکی از مهمترین اتفاقاتی که امروز در بورس تهران رخ داد، بازگشایی سهام بانک سینا پس از وقفه ای طولانی با بیش از 12 درصد کاهش قیمت بود. این بازگشایی به سایر بانک ها هم این نوید را داد که در اینده ای نزدیک نماد سایر بانک ها که متوقف است نیر بازگشایی خواهد شد.

سرمایه گذاری نفت و گاز تامین، سیمان غرب، پتروشیمی شیراز، توسعه معادن روی ایران و تولیدی معادن روی ایران در معاملات امروز از بیشترین رشد قیمت برخوردار بودند.

بیشترین کاهش قیمت نیز به بانک سینا، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، ماشین سازی نیرومحرکه و معدنی و صنعتی چادرملو تعلق داشت.

گفتنی است پس از نوسانات شدید بعد از مشخص دشن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بورس تهران و تشکیل صف های طولانی فروش هیجانات بازار فروکش کرده و معاملات با روند طبیعی صورت گرفته و روند حرکت شاخص به حالت عادی بازگشته است.

شاید بتوان گفت بعد از شوک ناشی از انتخاب ترامپ و ترس حاکم بر تمام بازارهای مالی دنیا، آرامش نسبی به همراه خوش بینی های اظهار شده از وی کارشناشان و اقتصاددانان کشور به بازار سرمایه بازگشته است.

۱۳۹۵/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...