نسخه چاپی

بانك ها و موسسات پولی ملزم به اخذ مجوز شدند

عضو كمیسیون تلفیق مجلس گفت: روز گذشته در كمیسیون تلفیق تصویب شد كه كلیه مؤسسات مالی، بانكها و صندوق هایی كه در كشور فعالیت مالی و پولی خواهند كرد مكلف هستند بر اساس مجوز و دستورالعمل های بانك مركزی عمل كنند.

به گزارش نما به نقل از میزان: محمدرضا نجفی؛ عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به نظام ناکارآمد اقتصادی و بانکی کشور گفت: روز گذشته در دونوبت صبح و عصر در کمیسیون تلفیق جلسه برگزار ودر خصوص موضوعات مهم پولی و بانکی از جمله تخلفات بانکی ونظارت بانک مرکزی بر رفتار بانکها و موسسات مالی بحث و گفتگو شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بسیاری از رفتارهای موسسات مالی ، پولی وبانکی امنیت و کلیت فعالیت های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته تصویب شد که کلیه موسسات ، بانکها و صندوق هایی که در کشور فعالیت مالی و پولی می کنند مکلف هستند بر اساس مجوز و دستورالعمل های بانک مرکزی عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: در نتیجه ملزم به گرفتن مجوز هستند و اگراین کار را نکنند فعالیت آنها غیر قانونی و غیر مجاز است و تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرند.

نجفی با بیان اینکه روز گذشته ماده 28 کمیسیون تلفیق تمام شد، بیان داشت: کمیسیون تلفیق دو هفته دیگر کار دارد.

وی با اشاره به جلسات طولانی روز گذشته کمیسیون تلفیق بیان داشت: در این جلسات عمدتاَ مسائل بانکی، بانک مرکزی، سیاست های پولی و یک تعدادی هم تجدید رأی مطرح شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: سیاست ها و نظامات بانکی و بانکداری عمدتاَ حول سیاست های کلان در حوزه اقتصاد کلان بود و یک مصوبه هم در زمینه تخلفات بانکی صورت گرفت.

نجفی در خصوص موارد بحث شده حول تخلفات بانکی اظهار داشت: آنچه به صورت جدی بحث شد موضوع نظارت بانک مرکزی برکلیه موسسات ، بانکها و صندوق هایی بود که در حوزه پولی، بانکی و مالی کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: بخش مهمی از اقتصاد کشورمان شامل صنعت و تولید ما متاثر از نظام بانکی ماست و اگر نظام بانکی ما یک نظام کارآمد، مؤثر و تولید محور باشد قطعا آن سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بخش مهمی از صنعت ، تولید و اقتصاد کشور ما لنگ نظام ناکارآمد غیر مولد و غیر تولیدی حاکم بر بانکهای کشور است ، تأکید کرد: گر جهت گیری این بخش بتواند ا صلاح شود قطعا ما در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید ( اقتصاد صنعت محور و تولید محور) یک تحول جدی پیدا خواهیم کرد.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...